شمال برگ ShomalBarg.ir

مرمت 55 شی تاریخی فرهنگی در مازندران

مرمت 55 شی تاریخی فرهنگی در مازندران

شمال برگ: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از مرمت 55 قلم شی تاریخی فرهنگی در در مخزن و ویترین های موزه تاریخ ساری اطلاع داد.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، سیف الله فرزانه در جمع خبرنگاران اظهار نمود: 100 قلم آثار تاریخی گنجینه اداره كل و هم یافته های دیرینه شناسی از كاوش محوطه اشكانی وستمین كیاسر در سال قبل و بخش دیگری از آثار موجود در موزه تاریخ ساری مرمت شد.
وی با اشاره به اینكه آثار یاد شده با نظارت كارشناسان استان و اداره كل موزه ها، از نظر كمی و كیفی مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته و در موزه تاریخ ساری به نمایش درآمده است، خاطرنشان كرد: بر مبنای شرح خدمات مصوب، پاكسازی، نمونه برداری، استقامت بخشی، بازسازی و بازپیرایی اموال منقول فرهنگی تاریخی كه در گذر زمان صدمه دیده و در خطر بود، صورت گرفته است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان كرد: طرح محتوای موزه تاریخ شهر ساری (عمارت كلبادی) در دست تدوین است و با اجرای بهینه آن، این موزه در جایگاهی شایسته و فراگیر از بعد مخاطبان، محتوا و مقیاس قرار خواهد گرفت.
فرزانه با اشاره به اینكه در سال قبل تفاهم نامه ای با شهرداری ساری جهت ایجاد، تجهیز و راه اندازی موزه های مشاركتی به امضا رسیده است، اظهار نمود: بر مبنای آن تفاهم نامه مقرر شد دو نهاد اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران و شهرداری ساری جهت تولید و برپایی چهار موزه تاریخ ساری، فرهنگ بومی، اسناد و نسخ خطی و مهر و سكه در بوستان ولایت همكاری، تعامل و مشاركت كنند. در جهت اجرای مفاد این تفاهم نامه اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن مستندسازی و ساماندهی، لیستی از آثار و اموال فرهنگی تاریخی مربوط به شهرستان ساری تهیه كرده تا بعد از تجهیز موزه های مورد اشاره و تولید سیستم حفاظت فیزیكی، الكترونیكی و مكانیكی در اختیار شهرداری قرار دهد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینكه روند انعقاد قرارداد با مشاوره مورد تایید امور موزه های كشور جهت انجام مطالعات و تدوین طرح محتوای موزه ها از جانب شهرداری ساری در دست اقدام است، خاطرنشان كرد: بر طبق این تفاهم نامه هزینه های تجهیز، راه اندازی و تغییر كاربری بوستان ولایت برعهده شهرداری بوده و تمامی عواید حاصل از فروش بلیت ورودی، فروش نشریات، كتاب ها و دیگر محصولات فرهنگی و هم درآمدهای حاصل از برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی چهار موزه هم متعلق به شهرداری است.





1397/07/26
18:17:12
5.0 / 5
4807
تگهای خبر: خدمات , ساری , فروش , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg