شمالبرگ ShomalBarg.ir

كاخ سردار امجد تالش تبدیل به موزه می شود

كاخ سردار امجد تالش تبدیل به موزه می شود

به گزارش شمال برگ مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اظهار داشت: كاخ سردار امجد برای تاسیس موزه تالش انتخاب گردید.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، شهرود امیر انتخابی با بیان این خبر اظهار داشت: كمیته بناهای تاریخی، كاخ سردار امجد را برای تاسیس موزه تالش مناسب ارزیابی كرده است.
وی افزود: در صورتیكه مسئله مكان موزه حل شود، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آمادگی راه اندازی و تجهیز فاز اول موزه ظرف مدت 6 ماه را خواهد داشت.
امیر انتخابی اضافه كرد: موزه تالش می تواند بعنوان یك مركز فرهنگی، نقشی موثر در معرفی و تقویت هویت فرهنگی منطقه داشته باشد.
وی تصریح كرد: ساختمان سردار امجد بزرگترین بنای آجری بخش غرب گیلان بوده و در دوره قاجار مركز ارگ حكومتی منطقه خمسه طوالش شامل شهرهای (آستار، تالش، رضوانشهر، ماسال شاندرمن و فومن و شفت) بوده كه این خود مزیتی دو چندان برای این بناست از جهت دیگر نشانگر اهمیت آن در صفحات تاریخ اجتماعی و فرهنگی منطقه است كه تاكیدی باردیگر بر ضرورت حفظ و حراست از این بنای مهم می باشد.
امیر انتخابی اظهار داشت: تالش دارای 2 هزار اشیای تاریخی كشف شده است كه خوشبختانه بیشتر از ۹۰درصد آن وارد نرم افزار جام شده و كاملا ساماندهی شده است و ۵۳ اثر تاریخی در تالش در لیست آثار ملی تابحال به ثبت رسیده است.



1398/02/19
12:03:09
5.0 / 5
4610
تگهای خبر: گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg