شمالبرگ ShomalBarg.ir

بیشتر از 40 درصد سرطان های پستان قابل درمان هستند

بیشتر از 40 درصد سرطان های پستان قابل درمان هستند

به گزارش شمال برگ معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی گیلان سرطان پستان یكی از سرطان های شایعه ای است كه زنان و دختران جامعه ما را تهدید می كند، اظهار داشت: بیشتر از 40 درصد سرطان های پستان قابل درمان هستند.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، علی داودی در افتتاح نخستین كانون سلامت محله در شهرستان رودسر با اشاره به اینكه كانون سلامت محله می تواند اطلاعات مورد نیاز مردم در حوزه سلامت را در اختیار آنها قرار دهد، اظهار داشت: متاسفانه امروزه، خیلی از مردم پاسخ سوالات خود در حوزه سلامت را در سایت های غیر معتبر و فضاهای مجازی غیر مرتبط جستجو می كنند، كه این مهم می تواند صدمه های مادی معنوی زیادی را برای جامعه ایجاد كند.
وی افزود: كانون های سلامت محله، در حد فاصل بین مردم با مراكز بهداشتی درمانی قرار دارند و می توانند اطلاعات درست حوزه سلامت را از مراكز بهداشتی و درمانی دریافت و در اختیار مردم قرار دهند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی گیلان، به روند رو به رشد بیماری های غیر واگیر در كشور اشاره نمود و اضافه كرد: امروزه به خاطر دو عامل بی تحركی و تغییر سبك زندگی سالم، بیماری های غیر واگیر همچون دیابت، چاقی، فشار خون و بیماری های قلبی عروقی به صورت چراغ خاموش در حال گسترش هستند، كه اگر جلوی رشد این بیماری ها گرفته نشود، در آینده نه چندان دور این بیماری ها هزینه های زیادی به جامعه تحمیل خواهند كرد.
وی به بحث چالش بر انگیز سونامی سرطان اشاره نمود و اضافه كرد: به هیج وجه در استان گیلان سونامی سرطان نداریم، و آمارها نشان داده است كه درصد بیماری سرطان در گیلان از میانگین كشوری هم پایین تر است.
داودی تصریح كرد: سرطان پستان یكی از سرطان های شایعه ای است كه زنان و دختران جامعه ما را تهدید می كند و امروز سن مبتلا شدن به این بیماری به مرز چهل سالگی رسیده است.
وی افزود: با یك معاینه ساده كه خود شخص می تواند انجام دهد، این بیماری قابل شناسایی و پیشگیری است و بیشتر از 40 درصد سرطان های پستان هم قابل درمان می باشد كه باید در این خصوص به آموزش ها توجه كرد.
داودی به حذف پلاستیك در نانوایی های شهرستان رودسر اشاره نمود و اظهار داشت: امكان دارد این كار به ظاهر ساده به نظر برسد، اما با این كار، دو فایده بزرگ برای جامعه به همراه دارد؛ یكی حفظ محیط زیست و دیگری حذف عوامل بیماری زایی كه با قرار گرفتن نان داغ در مجاورت پلاستیك به جامعه تحمیل می شد.
وی افزود: بعد از تصویب كارگروه سلامت و امنیت غذایی این كار قشنگ از رودسر شروع شد و بزودی با همكاری مسئولان استانی در تمامی نانوایی های استان هم اجرا می گردد.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی گیلان، خاطرنشان كرد: با استفاده از ظرفیت كانون های سلامت در راه پرونده الكترونیك سلامت و نظام ارجاع الكترونیك پزشكی در حركت هستیم و در این خصوص، هر یك از دبیران شش كارگروه مادر و كودك، نوجوان و جوان، میانسالان و سالمندان، بهداشت محیط و تحكیم بنیان خانواده می توانند نقش برجسته ای ایفا كنید.
رحمان كاظمی، معاون عمرانی فرماندار رودسر هم در این مراسم ضمن تشكر از طریق اندازی كانون سلامت محله در این شهرستان، اظهار داشت: كانون سلامت محله اگر بتواند با بكار گیری افراد داوطلب و علاقمند در بحث جلوگیری از بیماری های غیر واگیر همچون دیابت، بیماری های قلبی عروقی و فشار خون كار كند، بطور قطع می توانند از مرگ و میر ناشی بیماری های غیر واگیر از راه آموزش هایی كه در اختیار مردم قرار می دهد، اثر گذار باشد.
وی افزود: با آموزش درست می توان جلوی گسترش خیلی از بیماری های غیر واگیر را گرفت و ما از این حركت خوب دانشگاه علوم پزشكی گیلان استقبال می نماییم.
به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا؛ كانون سلامت محله رودسر پس از كانون سلامت لاهیجان، چهارمین كانون سلامت استان است كه راه اندازی شد.
شهرستان رودسر دارای 16 مركز جامع سلامت شهری و روستایی، 82 خانه بهداشت و یك بیمارستان می باشد كه به 48 هزار خانوار شهری و روستایی این شهرستان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می كند.




1398/02/15
19:21:35
5.0 / 5
4507
تگهای خبر: خدمات , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
شمال برگ shomalbarg