شمال برگ ShomalBarg.ir
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان

انسان منتظر به آموزه های دینی توجه دارد

انسان منتظر به آموزه های دینی توجه دارد

به گزارش شمال برگ مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان با اشاره به اینكه مكتب خاندان (ع) خصوصیت های انسان منتظر را بیان كرده است، متذكر شد: یكی از مهمترین خصوصیت های انسان منتظر توجه به احكام الهی و آموزه های دینی است.


حجت الاسلام والمسلمین هادی بصیری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه مقوله «انتظار» نشان دهنده امیدواری به آینده است، اظهار نمود: در همه ادیان الهی و غیرالهی فرهنگ انتظار وجود دارد.
وی با اشاره به اینكه انسان در جریان زندگی با سختی ها و ناملایمات و مشكلات فراوانی مواجه می باشد، اضافه كرد: انسان به جهت اینكه بتواند مشكلات را تحمل و به وظایفش عمل كند، به امیدواری به آینده بعنوان نیروی محركه نیاز دارد؛ امیدواری به آینده ای همراه با توفیق و كامیابی.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان با اشاره به توجه ویژه دین مبین اسلام و مذهب تشیع به مقوله «انتظار» در چارچوب فرهنگ مهدویت، خاطرنشان كرد: آیه «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» از طراحی خداوند برای آینده حكایت می كند، یعنی حكومت آخرالزمان متعلق به بندگان شایسته است.
بصیری با اشاره به اینكه آیات و روایات اسلامی همواره انسان را به آخرالزمان امیدوار می كند، اظهار داشت: امید به تغییر در زندگی انسان نقش اساسی دارد و سبب می شود در جهانی كه سراسر ظلم و ستم و جنایت و بمب اتم و كشتار وجود دارد، گرفتار یاس و ناامیدی نشود و به مبارزه و مقاومت و تلاش ادامه دهد تا وعده الهی محقق گردد.
وی با اشاره به وجود هفت هزار روایت از معصومین (ع) با محوریت حكومت بقیه الله، افزود: فرهنگ انتظار و مهدویت نه تنها یكی از مباحث جدی در اسلام و شیعه است، بلكه امروزه پرفروش ترین فیلم های هالیوودی مضمون مهدویت و آخرالزمانی دارد. بیشتر از ۲۵۰ دانشگاه در آمریكا در حوزه آخرالزمان پژوهش می كند و برنامه ریزی های لازم را دارد.
مدرس دانشگاه با اشاره به اینكه مكتب خاندان (ع) خصوصیت های انسان منتظر را بیان كرده است، متذكر شد: ما مسلمانان و شیعیان باید وظایف خویش را نسبت به فرهنگ انتظار بدانیم و بدون شك یكی از مهمترین خصوصیت های انسان منتظر توجه به احكام الهی و آموزه های دینی است. در واقع قرآن و سیره خاندان (ع) چارچوب های زندگی مهدوی را مشخص كرده و كار برای ما دشوار نیست، در صورتی كه دنیا در یافتن مصادیق حكومت آخرالزمان گرفتار سردرگمی شده است.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان منتظر واقعی را مأنوس با واجبات الهی همچون نماز و زكات و جهاد دانست و خاطرنشان كرد: انسان منتظر مكارم اخلاقی را در خود پرورش می دهد و اساساً یكی از مهمترین مكارم اخلاقی، امیدواری به آینده و مأیوس نبودن است.
وی با اشاره به اینكه منتظر واقعی دست از مبارزه ضد ظلم و ستم برنمی دارد، تصریح كرد: منتظر امام زمان (عج) الگوی خویش را از قرآن و خاندان (ع) می گیرد و انفعال ندارد بنابراین اگر شاگرد خوبی برای مكتب قرآن و خاندان باشیم، یك منتظر واقعی هستیم و نباید به دعا برای ظهور اكتفا كرد، بلكه باید در عمل شیعه خوبی برای امام زمان باشیم.
بصیری، عدالت محوری را یكی از شاخصه های جامعه منتظر دانست و عنوان كرد: اگر آحاد جامعه در راه قرآن و خاندان حركت كنند و قوانین ما قوانین اسلامی باشد، زمینه ظهور فراهم خواهد شد و یكی از اصلی ترین زمینه های ظهور عدالت است و هر چقدر كه جامعه ما از عدالت فاصله بگیرد، ظهور امام زمان را به تأخیر می اندازیم.



1398/02/03
16:19:23
5.0 / 5
4776
تگهای خبر: زمین , فروش , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg