شمالبرگ ShomalBarg.ir
رییس دانشگاه علوم پزشكی گیلان خبر داد

راه اندازی برج تحقیقاتی پروفسور سمیعی در گیلان

راه اندازی برج تحقیقاتی پروفسور سمیعی در گیلان

شمال برگ: رئیس دانشگاه علوم پزشكی گیلان راه اندازی برج تحقیقاتی پروفسور سمیعی در استان گیلان را همچون برنامه های حایز اهمیت و در دست اقدام حوزه سلامت در این دانشگاه خواند و اظهار نمود: در این خصوص بیمارستان پروفسور سمیعی در ضمن سه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، شاهرخ یوسف زاده چابك در جلسه با مدیران حوزه آموزش پزشكی در استان ضمن تبریك سال نو و بررسی روند حركت حوزه آموزش پزشكی در دانشگاه، اشاره كرد: در چهارمین سال برنامه راهبردی، باید نگاهی باردیگر به فعالیت های پیش رو داشته باشیم.
وی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشكی گیلان در سال گذشته، تصریح كرد: در سال ۹۷ نخستین نتایج برنامه راهبردی در دانشگاه را شاهد بودیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی گیلان اشاره كرد: در سال ۹۵ گردش مالی دانشگاه ۷۰۰ میلیارد بود اما، ۱۲۰ میلیارد تراز منفی داشتیم كه با وجود همه این كمبودها درانتها سال ۹۷ گردش مالی به هزار و ۶۰۰ میلیارد رسید و در این زمینه تراز منفی دانشگاه باز به زیر ۳۰ میلیارد كم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی گیلان اضافه كرد: می توان ادعا كرد كه به نقطه ای رسیده ایم كه مطالبات و بدهكاری های دانشگاه به هم نزدیك شده است.
وی با اشاره به ساماندهی منابع انسانی، اظهار داشت: ساماندهی منابع انسانی می تواند تأثیر بسزایی در مدیریت درآمد اختصاصی داشته باشد. هم اكنون مسیرهای ارتقا هموارتر شده است، بطوریكه دانشگاه علوم پزشكی گیلان در سال ۹۷ بعنوان تنها دانشگاه علوم پزشكی كشور موفق شد با استفاده از سامانه سیب، برنامه نظام ارجاع را بر روی نود اصلی وزارت بهداشت ببرد و این شروع تشكیل پرونده الكترونیك در كشور است.
یوسف زاده ساماندهی مدیریت دارو و تجهیزات، رشد متوازن در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش، درمان و بهداشت را باز از دیگر دستاوردهای دانشگاه علوم پزشكی گیلان ذكر كرد و اضافه كرد: با دریافت به موقع مطالبات بی گمان می توان مسیر ارتقای حوزه سلامت را سریع تر طی كرد.
وی با بیان این كه برای دستیابی به پیشرفت، داشتن نظم و ترتیب گام اصلی است، اظهار داشت: در این خصوص نظارت ها تشدید می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی گیلان، اشاره كرد: نخستین ثمرات نهال برنامه راهبردی حوزه سلامت، در گیلان به بار نشسته است. بی تردید، دستاوردهای برنامه راهبردی حاصل تلاش همه دست اندركاران این حوزه است و صرفاً با داشتن یك قهرمان نمی توان شاهد این موفقیت ها بود.
یوسف زاده، مجتمع پزشكی سایت لاكان را فرصتی بزرگ برای دانشگاه علوم پزشكی گیلان دانست و تصریح كرد: راه اندازی این مجتمع باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی گیلان، راه اندازی مركز آكادمیك، در سایت مجتمع پزشكی لاكان را از دیگر برنامه های در دست اقدام دانشگاه عنوان نمود و اظهار داشت: این مهم در برنامه سال ۹۸ دولت باز مدنظر قرار گرفته است.
یوسف زاده با تاكید بر اینكه دانشگاه علوم پزشكی گیلان هم اكنون در راه حركت برای ارتقا قرار گرفته است، از مدیران گروه های پزشكی خواست یك آرمان و هدف ارزشی گروه را بعنوان مهمترین برنامه آموزشی گروه معرفی كنند بطوریكه این برنامه ضمن ارتقای بستر آموزش پزشكی منجر به درآمدزایی باز شود. در این راستا دانشگاه تمام حمایت های خودرا به منظور ارتقای این مهم به كار خواهد بست.
یوسف زاده اشاره كرد: شتاب در راه ارتقای سلامت نیازمند همراهی اعضای هیأت علمی و مدیران گروه های مختلف است. تا زمانی كه از نظر مالی نتوانیم به خود متكی باشیم، نمی توانیم ارتقا یابیم.
حسین همتی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی گیلان باز در این نشست با بیان این كه ترسیم اهداف و برنامه ها می تواند منجر به ارتقای حوزه آموزش شود، اظهار داشت: پارسال با عنایت به این كه كشور از نظر اقتصادی در حالت انقباضی بود اما زیرساخت های حوزه آموزش پزشكی با وجود همه كمبودها در گیلان ارتقا یافت.
وی با اشاره به این كه راه اندازی سامانه ارزیابی اعضای هیأت علمی به منظور صیانت و حفظ حرمت اعضای هیأت علمی به وجود آمده است، راه اندازی مركز جامع آزمون، ساماندهی باغ گیاهان دارویی، راه اندازی مركز مهارت های بالینی، در دست اقدام بودن راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان را از دستاوردهای حوزه آموزشی پزشكی در استان گیلان عنوان نمود.
وی تصریح كرد: در این زمینه راه اندازی pdp برای هر عضو هیأت علمی، راه اندازی دانشكده مجازی باز از دیگر دستاوردهای در دست اقدام حوزه آموزش است.
همتی درانتها تجمیع آموزش ها در حوزه آموزش، ارتقای دوره های PHD، راه اندازی رشته داروسازی در دانشكده پردیس انزلی، راه اندازی رشته مهندسی بافت را از مهمترین اهداف در دست اقدام برای ارتقای آموزش پزشكی در گیلان عنوان نمود و اضافه كرد: در این خصوص، تجهیز امكانات مورد نیاز آموزشی مدنظر است.




1398/01/21
14:50:02
5.0 / 5
4898
تگهای خبر: تجهیزات , رشت , زمین , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg