شمال برگ ShomalBarg.ir
در جلسه توسعه و برگزیدگان استان گیلان؛

روحانی: كار آمریكا فراتر از تحریم و جنایت ضد بشریت است، انتقاد را حق آحاد مردم می دانیم

روحانی: كار آمریكا فراتر از تحریم و جنایت ضد بشریت است، انتقاد را حق آحاد مردم می دانیم

به گزارش شمال برگ رئیس جمهور هدف اصلی دشمن را خدشه دار كردن اعتماد بین مردم و مسئولان دانست و با اشاره به اینكه ˮكاری كه حكومت آمریكا با مردم ایران می كند، فراتر از تحریم و جنایت ضد بشریت استˮ، خاطرنشان كرد: باید در شرایط جنگ و كینه توزی بدخواهان، قوا و مردم كنار هم باشند و اگر دشمن قادر به اختلاف افكنی بین ما شود، پیروز است.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی چهارشنبه شب (۱۵ اسفند) در جلسه توسعه و برگزیدگان استان گیلان اظهار داشت: دولت به تنهایی قادر نیست مشكلات كشور را حل كند و ما در سیاست و فرهنگ و اقتصاد حضور مردم را نیاز داریم.
رئیس جمهور اظهار داشت: سال ۹۷ را با وجود همه دشواری هایی كه وجود داشت سالی پرافتخار می دانم و مردم با صبر و ایستادگی مثال زدنی در مقاطع مختلف افتخارآفرینی كردند و مردم اعتماد كامل داشته باشند كه دولت از همه توان خود برای رفع مشكلات و بهبود شرایط آنان استفاده می نماید.
روحانی با اشاره به اینكه مردم شریف استان گیلان در همه مقاطع همواره پشتیبان انقلاب و نظام بودند با تقدیر از حضور مردم در مراسم استقبال، تصریح كرد: مشاهده احساسات پرشور و لبخند مردم در راه تردد مرا شرمنده می كند، چون كه امسال مردم سال سختی را تحمل می كنند، اما وقتی از دیدن خادم خود ابراز محبت كرده و لبخند می زنند، معنایش این است كه با اینكه مشكل داریم، اما در عین حال می فهمیم كه شرایط چیست و كسانی كه بار مسئولیت را بر دوش دارند، در شرایط عادی قرار ندارند.
رئیس جمهور تصریح كرد: در شرایط كنونی با تلاش مسئولین سرمایه گذار وارد ایران می شود اما به محض خروج از كشور، بلافاصله از خزانه داری آمریكا با او تماس گرفته و او را نسبت به فعالیت در ایران تهدید می كنند.
ایشان در ادامه خاطرنشان كرد: دولت آمریكا به دروغ ادعا می كند كه تنها با نظام و حكومت ایران مشكل دارد و این ادعا یك دروغ بی شرمانه است. آنان حتی برای ساخت یك مركز دارویی برای مردم اعمال فشار می كنند.
روحانی، كاری را كه حكومت آمریكا ضد ایران انجام می دهد، جنایت ضد بشریت دانست و اظهار داشت: مشكل آنان برجام و مذاكرات هسته ای نیست. امروز آنان با همه ملت ها مشكل دارند و بر مردم یمن، ونزوئلا و كشورهای مختلف جهان و حتی دوستان خود فشار می آورند. حكومت آمریكا ظاهراً از آزار دیگران لذت می برد و افتخارش را این می داند كه از تعهدات بین المللی به راحتی خارج می شود و این با منطق، عقل و سیاست سازگار نیست.
رئیس جمهور اظهار داشت: جماعتی كه امروز در آمریكا سر كار است، تنها با ملت ایران مشكل ندارد، بلكه دنیای امروز گرفتار آن شده است و دنیا روزگار سختی را سپری می كند به گونه ای كه حتی سران اروپایی از تعبیرات به مراتب تندتری ضد حكومت آمریكا استفاده می نمایند.
روحانی در ادامه با اشاره به سخنان یكی از برگزیدگان، در خصوص اینكه نگرانی هایی نسبت به تداوم مسیر سال ۹۲ و ۹۶ دارد، اظهار داشت: نگرانی به مانند شك و تردید می ماند، اگر شكی ما را به ایمان راستین و تعقل درست بكشاند، بدون شك پرارزش است، اما شكی كه سستی و خانه نشینی را به همراه داشته باشد، مفید نیست.
رئیس جمهور افزود: اگر نگرانی سبب شود كه تلاش و فعالیت خویش را افزایش داده و وحدت و همدلی را تقویت نماییم، مقدس و پرارزش است و در مقابل اگر نگرانی سبب شود تا روحیه ما خسته گردد، آن نگرانی به درد نمی خورد.
روحانی هدف اصلی دشمنان را ایجاد یأس و ناامیدی در مردم دانست و اظهار داشت: دشمنان به دنبال این هستند كه مردم را خسته كرده و اعتماد بین مردم و مسئولین را از بین ببرند. بدون شك اگر مردم به مسئولین و خادمان خود اعتماد نداشته باشند، هیچ كاری پیش نخواهد رفت و همه پروژه هایی كه امروز در استان به بهره برداری رسید، در سایه اعتماد بوده است.
رئیس جمهور تصریح كرد: متأسفانه برخی از حرف هایی كه در گوش و ذهن مردم دمیده می شود، اخبار و تحلیل های دروغ است و نباید به آن توجه داشت.
وی با اشاره به اینكه دولت در كنار مردم و بخش خصوصی مشغول كار و تلاش شبانه روزی است، اظهار داشت: اینكه در یك روز این حجم از پروژه در یك استان افتتاح می شود، نشان دهنده گوشه ای از فعالیت های انجام شده است و باید توجه داشت كه نباید وجود مشكلات سبب شود كه كارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی كه انجام می گیرد، فراموش شود.
رئیس جمهور خاطرنشان كرد: امروز دشمنان با همه بغض و كینه ای كه نسبت به ملت ایران دارند به سمت ما سنگ پرتاب می كنند و بدون تردید میدان جنگ و مبارزه بدون هزینه نیست.
روحانی اظهار داشت: امروز دولت در كنار سایر قوا، با وجود اختلاف سلیقه هایی كه وجود دارد، مشغول تلاش و خدمت رسانی است و همه باید در این راه در كنار یكدیگر باشیم.
رئیس جمهور تصریح كرد: امروز دشمن خویش را برای مبارزه و جنگ بسیج كرده است و در این راه پول كشورهای مرتجع منطقه، كینه صهیونیست ها و دشمنی سردمداران آمریكا در كنار هم مشكلات فراوانی را بوجود آورده است.
روحانی اظهار داشت: همه تلاش دولت از ابتدا بر این بوده كه با دنیا در قالب عزت و مصالح مردم، تعامل برقرار كند و در این راه كارهای بسیار بزرگی انجام شده است.
رئیس جمهور اظهار نمود: زمانی كه آقای ظریف و همكارانش عازم مذاكره هسته ای بودند، آنها را فرا خوانده و اعلام كردم كه در روند این مذاكرات یك خط قرمز دارم كه اگر مراعات نشود هیچ توافقی را نخواهم پذیرفت و آن خارج شدن از فصل ۷ منشور سازمان ملل متحد و لغو قطعنامه ها است و این شرطی بود كه بر روی آن كاملاً تاكید داشتم.
روحانی افزود: در تاریخ سازمان ملل نظیری وجود ندارد كه كشوری تحت فصل ۷ قرار بگیرد و بدون اینكه آنرا اجرا كند، از آن بیرون برود و برای نخستین بار جمهوری اسلامی ایران از فصل ۷ خارج شد.
رئیس جمهور تصریح كرد: فصل ۷ به معنای قرار داشتن در مرز جنگ است و كشوری را كه تحت فصل ۷ قرار می دهند به معنای آن است كه هر كاری می توانند ضد آن انجام دهند كه مرحله آخر آن جنگ است.
روحانی افزود: در این راستا رئیس جمهور فرانسه به صورت علنی و در مصاحبه مطبوعاتی اعلام نمود كه در سال ۹۱، ۵ كشور متفقاً تصمیم به جنگ ضد ایران گرفتیم و وقتی انتخابات سال ۹۲ پیش آمد و شما روی كار آمدید شاهد تغییر شرایط بودیم، بنابراین از تصمیم خود دست نگه داشتیم.
وی خاطرنشان كرد: حضور مردم در انتخابات ۹۲ و شگفتی آفرینی آنها كشور را از جنگ حتمی نجات داد. این تحلیل نیست، بلكه گفته های رئیس جمهور فرانسه در یك جلسه علنی و مطبوعاتی است. با این شرایطی كه حاكم بود، توانستیم كشور را از فصل ۷ بدون آنكه یك لحظه قطعنامه را اجرا نماییم، خارج شویم.
روحانی اظهار داشت: قطعنامه ۲۲۳۱ یكی از افتخارات دولت یازدهم است و كسی به آمریكا اعتماد نكرده است چون كه تضمینی بالاتر از سازمان ملل و شورای امنیت وجود ندارد و كاری كه امروز آمریكا ضد ایران انجام می دهد در حقیقت ضد سازمان ملل و شورای امنیت است. ما به كسی اعتماد نكردیم و بر اساس بدبینانه ترین شرایط وارد مذاكره شدیم.
وی با اشاره به اینكه اگر ایستادگی و حمایت مردم نبود، نمی توانستیم در مذاكرات به موفقیت برسیم، اظهار داشت: در جریان مذاكرات آمریكایی ها به یكی از اعضای تیم مذاكره كننده، گفته بودند كه سفرهای استانی رئیس جمهور و حضور مردم در این سفرها را دنبال می كنند. بنابراین اساساً حمایت و حضور مردم سبب قدرت و روحیه مسئولین است و دشمنان از این حضور و رأی مردم می ترسند.
روحانی با تاكید و كوشش برای رفع مشكلات اظهار داشت: دولت به تنهایی قادر نیست، همه مشكلات را حل و فصل كند و همه باید برای غلبه بر مشكلات دست به دست هم بدهیم و بدون تردید در دنیای سیاست، اقتصاد و فرهنگ، نیازمند حضور و مشاركت مردم هستیم و حضور مردم می تواند قدرت بزرگی را خلق كند.
رئیس جمهور با اشاره به اینكه دشمن به دنبال ناامید و متزلزل كردن اراده مردم است، اظهار داشت: انتقاد هیچ اشكالی ندارد و دولت كاملاً از آن استقبال می كند و آنرا حق آحاد مردم می داند. امكان دارد كه اشتباه داشته باشیم و خویش را عقل كل نمی دانیم و نیازمند انتقاد و پیشنهادات اساسی، فرهیختگان، علما و مردم هستیم.
روحانی با تاكید بر اینكه "هیچ شكی ندارم كه اگر با هم باشیم، پیروز خواهیم بود و شكست نمی خوریم"، اظهار داشت: وظیفه دولت این است كه سختی ها و مشكلات را حل و فصل كند و همه تلاش دولت در یكسال گذشته این بود كه در تأمین كالاهای اساسی مشكلی وجود نداشته باشد و كالا در بازار موجود بوده و با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی ضرورت اعتماد متقابل مردم و مسئولان را مورد تاكید قرار داد و اظهار نمود: دولت صد درصد به مردم اعتماد دارد و امیدواریم مردم هم به دولت و مسئولان اعتماد داشته باشند و بدانند كه دولت به فكر مردم است و شبانه روز برای رفع مشكلات و بهبود شرایط مردم تلاش می كند.
رئیس جمهور در انتها تصریح كرد: بدون شك اگر به تلاش ها ادامه دهیم، خداوند هم ما را تنها نمی گذارد و وعده داده است كه اگر تلاش نماییم حركت و نصرت در پیش خواهد بود.
بر طبق این گزارش، در این دیدار برخی از برگزیدگان و نخبگان استان گیلان دیدگاه ها و پیشنهادات و انتقادات خویش را در موضوعات مختلف مطرح نمودند.



1397/12/16
13:28:36
5.0 / 5
4938
تگهای خبر: سفر , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
شمال برگ shomalbarg