شمال برگ ShomalBarg.ir

دومین دوره جایزه بیژن نجدی برگزار گردید

دومین دوره جایزه بیژن نجدی برگزار گردید

به گزارش شمال برگ دومین دوره جایزه «بیژن نجدی» با معرفی برگزیده این دوره برگزار گردید.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، برگزاری جشنواره داستان كوتاه بیژن نجدی از سال ۹۶ در لاهیجان كلید خورد و امسال دومین دوره آن برگزار گردید. «وحید شعبانی» كه سال قبل با داستان كوتاه «پرادو» در این جشنواره شركت كرده بود، امسال با داستان «نقطه های نور» برنده این جایزه ادبی شد.
داستان «بن بست» از مصطفی معصومی سندی از فومن به مقام دوم رسید و داستان «همه یك صورت داشتند» از گل اندام شاكرین از لاهیجان و داستان «بی قبر» از علیرضا رضاپور از شفت مشتركا سوم شدند.
داستان های «گشتا در دوزخ» از مریم مزینی از سنگر و «دست راستش را برید» از رضا رادجو از رشت هم مورد تقدیر قرار گرفتند.
در سال ۹۶ هم ایمان عباسپور نادری از لاهیجان با داستان «روز قضاوت» این جایزه را از آن خود كرده بود.
فراخوان دوره دوم جایزه ادبی «بیژن نجدی» تیرماه سال ۹۷ اعلام گردید و با دریافت ۲۴۸ داستان، مهلت شركت در آن در نیمه مهرماه گذشته به آخر رسید. روز نهم اسفندماه اختتامیه دوره دوم این جایزه در كنار رونمایی از كتاب داستان های برگزیده دوره اول برگزار گردید.
مراسم پایانی این جشنواره با سخنرانی نگار نادری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، شهلا شهابیان، دبیر جشنواره، پروانه محسنی آزاد، همسر بیژن نجدی و بهناز علیپور گسكری، داستان نویس همراه بود. در انتها هم یوسف فخرایی به نمایندگی از فرامرز طالبی و شهلا شهابیان، بیانیه هیئت داوران را خواند.
به گفته دبیر این جشنواره، جایزه ادبی بیژن نجدی هر سال در لاهیجان برگزار می گردد و ۱۰ داستان برتر هر دوره در یك كتاب منتشر می شوند.
بیژن نجدی شاعر و داستان نویس سال ۱۳۲۰ از یك خانواده گیلانی در خاش متولد شد و شهریور ۱۳۷۶ در لاهیجان دارفانی را وداع گفت. یوزپلنگانی كه با من دویده اند، دوباره از همان خیابان ها، داستان های ناتمام، خواهران این تابستان، واقعیت رویای من است و پسرعموی سپیدار همچون آثار بیژن نجدی هستند.



1397/12/13
13:51:05
5.0 / 5
4687
تگهای خبر: رشت , گیلان , نور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg