شمال برگ ShomalBarg.ir

فعالیت 300 واحد فناور و 60شركت دانش بنیان در گیلان

فعالیت 300 واحد فناور و 60شركت دانش بنیان در گیلان

به گزارش شمال برگ از گیلان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به فعالیت 300 واحد فناور در گیلان اشاره كرد: 60واحد دانش بنیان در پارك علم و فناوری گیلان مستقر هستند.


آرش فرزام صفت امروز در مراسم افتتاح دفتر فن بازار منطقه ای گیلان که در پارک علم و فناوری استان گیلان برگزار شد، اظهار نمود: توانمندی های استان گیلان در تمام بخش ها قابل انکاری نیست و در حوزه های مختلف ثابت شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ واحد فناور در گیلان اشاره کرد: ۶۰واحد دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان یکی از حلقه های مفقوده و چالش های بنگاه های اقتصادی را نبود بازارهای فن آوری دانست و اضافه کرد: بعنوان مثال زیتون یکی از محصولات راهبردی استان گیلان است و ما می توانیم بیش از ۵۰ محصول از همین زیتون تولید نماییم البته امروز عدم وجود بازارهای فناوری و فن بازار یکی از چالش ها است.
وی با اعلان اینکه نیازسنجی در صنایع مختلف همچون گردشگری استان از ضرورت های جامعه است اظهار داشت: نیازسنجی باید بر طبق شرایط روز جامعه انجام گیرد برای اینکه نیاز امروز با سال قبل متفاوت می باشد.
فرزام صفت با اشاره به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری گیلان تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری گیلان باید بتواند در امتداد تحقق اهداف دفتر فن بازار منطقه ای استان حرکت نماید.
علی باستی رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این مراسم فن بازار را مکانی برای عرضه و داد و ستد فناوری دانست و اضافه کرد: قبل از افتتاح این دفتر جای خالی فن بازار در گیلان دیده می شد.
وی با اعلان اینکه سرعت بخشی در پروسه مبادله فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف پارک علم و فناوری گیلان در راه اندازی این دفتر است، تصریح کرد: از دیگر اهداف دفتر فن بازار منطقه ای استان گیلان کمک به برگزاری دوره های آموزشی مربوط به تجاری سازی، احصا نیازهای فناورانه و برگزاری همایش ها و رویدادهای ترویجی و ارتقا فرهنگ کارهای فناورانه و توسعه بازار فناوری در استان است.
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان ارتباط شبکه فن بازار استان به شبکه کشوری، انجام بازاریابی محصولات فناورانه توسط این شرکت، انتقال فناوری در دانشگاه ها حمایت و کمک این شرکت در مالکیت فکری همچون مزایای راه اندازی شبکه فن بازار در گیلان برشمرد.
باستی اشاره کرد: یکی از ارکان اصلی فن بازار، شورای هماهنگی فن بازار منطقه ای است که در سه حوزه سیاستگذاری، نظارت و مدیریت و ارائه مشاوره درباب پیشبرد برنامه ها و دستیابی به اهداف فن بازار فعالیت دارد. این شورا متشکل از ۱۲ عضو حقوقی و حقیقی همچون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان می باشد.










منبع:

1399/05/13
22:26:53
5.0 / 5
2191
تگهای خبر: اقتصادی , تولید , شركت , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg