شمالبرگ ShomalBarg.ir
رئیس دانشگاه علوم پزشكی بابل خبر داد

۴۰ درصد تخت های بابل مخصوص بیماران كرونایی

۴۰ درصد تخت های بابل مخصوص بیماران كرونایی

مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشكی بابل اظهار داشت: ۴۰ درصد تخت های مراكز درمانی بابل مخصوص بیماران كرونایی است.



دکتر سید فرزاد جلالی در حاشیه جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی بابل، اظهار نمود: تعداد افرادی که در مراکز درمانی بابل بعنوان مبتلایان مشکوک به کرونا بستری هستند به ۳۰۳ بیمار نفر رسیده است که نسبت به ۸۰ روز گذشته که تعداد ۶۰ بیمار بستری داشتیم، بسیار نگران کننده است.

وی اشاره کرد: تعداد ۱۴۳ کودک با علایم مشکوک به کرونا از شروع اسفند تابحال در بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا بستری شدند که ۱۲۵ کودک با حال عمومی خوب ترخیص شده اند و الان ۱۸ کودک بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلان اینکه بیمارستان های روحانی، یحیی نژاد، بهشتی و کودکان امیرکلا مشغول ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند، اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد تخت های بابل به بیماران مبتلا به کووید۱۹ اختصاص دارد که ممکنست افزایش یابد.

جلالی اشاره کرد: بیش از ۲۸ هزار بیمار مشکوک به کرونا از شروع اسفند تابحال به مراکز درمانی و کلینیک های بابل مراجعه کردند و ۳۵۲۰ بیمار کرونایی هم از بیمارستان های بابل ترخیص شده اند.

وی اضافه کرد: طبیعتا بیمارستان های بابل در آمادگی کامل به سر می برند اما اگر تعداد بیمارانی که نیاز به بستری دارند به شدت زیاد شود مسلما توان کادر درمان بیمارستان ها کاهش پیدا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلان اینکه آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل زحمت کادر درمان را بیشتر می کند، اشاره کرد: خدمت رسانی به بیماران کرونایی با جدیت ادامه دارد و کادر درمانی با تمام وجود در حال جانفشانی است.

جلالی اظهار داشت: از مردم تقاضا می کنم که کرونا و استفاده از ماسک و سایر سفارش های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: ماسک می تواند همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیش از ۹۰ درصد در پیش گیری از بیماری موثر باشد.




1399/05/03
20:57:14
5.0 / 5
2111
تگهای خبر: مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg