شمال برگ ShomalBarg.ir
یك روانشناس:

پدران در ایام كرونایی با فرزندان وقت بگذرانند

پدران در ایام كرونایی با فرزندان وقت بگذرانند

به گزارش شمال برگ از گیلان یك روانشناس، از پدران خواست این روزها بیشتر با فرزندان ارتباط برقرار كنند و اظهار داشت: بازی با كودكان یك فعالیت بی فائده نیست، بلكه در این شرایط والدین بخصوص پدران باید وقت بیشتری با فرزندان بگذرانند و درباره مسائل شخصی و وضعیت درسی با آنان صحبت كنند.


دكتر مقصود فقیرپور، روانشناس در گفت وگو با ایسنا، شیوع بیماری كرونا و ضرورت قرنطینه خانگی را باعث ایجاد فشار و استرس زیاد بر خانواده ها دانست و اظهار نمود: شرایط موجود نگرانی ها و مشكلات جدیدی را برای خانواده ها ایجاد كرده و نقش های افراد را تغییر داده است.
وی با اعلان اینكه هر تغییر در زندگی انسان میزان فشار و نگرانی و استرس را بالا می برد، اشاره كرد: فعالیت بیرون از خانه پدر خانواده كم شده، مادر خانواده مسئولیت بیشتری در رعایت بهداشت محیطی پیدا كرده و فرزندان از درس و مدرسه دور شده اند بنابراین همه اعضای خانواده فشار را تحمل می كنند.
این مشاور خانواده، اضطراب و استرس را باعث ناتوانی در كنترل اوضاع و عدم مدیریت شخصی و خانوادگی دانست و اظهار داشت: نتیجه این مدیریت نكردن ایجاد اختلافات و درگیری ها و كشمكش ها در خانه است بنابراین در گام نخست باید اضطراب و استرس خودمان را مدیریت نماییم.
فقیرپور، با اعلان اینكه در ایام كرونایی همه افراد جامعه گرفتار مشكل شده اند، اشاره كرد: حالا كه در خانه هستیم و نمی توانیم به كارهای روزانه خود بپردازیم، باید به سمت فعالیت های مفید و سازنده برویم بنابراین اعضای خانواده با هم صحبت كنند و فعالیت های خوب و مفید و سرگرم كننده انجام دهند.
این روانشناس، با اشاره به تحت تأثیر قرار گرفتن وضعیت اقتصادی بعضی از خانواده ها بواسطه شیوع بیماری كرونا، تصریح كرد: اعضای خانواده باید برنامه مناسبی برای صرفه جویی در هزینه ها داشته باشند تا كمی از فشار بكاهند.
وی بی حوصلگی و سر رفتن حوصله را یكی از عوامل عدم كنترل شرایط دانست و افزود: برای این روزها كه بیشتر با هم هستیم باید مشاركت در كارهای درون خانه داشته باشیم و بازی و تفریح تدارك ببینیم و كودكان را درگیر نماییم، چونكه كودكان خیلی آسیب پذیر هستند و نباید شاهد نگرانی و اضطراب و استرس و بی حوصلگی والدین باشند.
فقیرپور، از پدران خواست بیشتر با فرزندان ارتباط برقرار كنند و اظهار داشت: بازی با كودكان یك فعالیت بی فائده نیست، بلكه در این شرایط والدین بخصوص پدران باید وقت بیشتری با فرزندان بگذرانند و درباره مسائل شخصی و وضعیت درسی با آنان صحبت كنند. همینطور گفتن از گذشته ها و خاطرات طنز برای فرزندان بسیار مفیدست.
این مشاور خانواده متذكر شد: غصه خوردن، فریاد زدن، انداختن تقصیر گردن دیگران و... نه تنها كمكی به كاهش فشار و استرس نمی كند، بلكه نگرانی ها و استرس های جدیدی ایجاد می كند و كنترل و مدیریت وضعیت كاملا از دست خارج می شود.
وی روزگار سخت را ماندگار ندانست و اشاره كرد: این بیماری هم از جامعه ما رخت می بندد و خانواده ها باردیگر شرایط طبیعی زندگی را بازیابی خواهند كرد، اما مهم این است كه طی این مدت خودمان را شاد نگه داریم و تلاش نماییم فشار را از خانواده مان برداریم.



1399/01/16
17:07:57
5.0 / 5
3588
تگهای خبر: اقتصادی , گیلان , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg