شمالبرگ ShomalBarg.ir

سبك زندگی اسلامی با استفاده از زندگی شهدا در جامعه ترویج شود

سبك زندگی اسلامی با استفاده از زندگی شهدا در جامعه ترویج شود

شمال برگ: نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: سبك زندگی اسلامی را می توان با استفاده از زندگی شهدا در جامعه ترویج كرد.



به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در جلسه ستاد برگزاری یادواره شهید میرزاكوچك جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه گیلان با اشاره به اینكه تعداد شهدای روحانی در جنگ تحمیلی به تناسب جمعیتی بیشتر از اقشار دیگر بود اظهار نمود: ۹۸ درصد از شهدای روحانی را جوانان تشكیل می دهند.

وی، گرامیداشت و یاد شهدای مروج دین خدا را برای مردم بسیار موثر عنوان نمود و اضافه كرد: امروز یكی از امور خوبی كه می تواند جامعه را در راه آرمانی قرار دهد، خون شهداست.

امام جمعه رشت با اشاره به اینكه هر جامعه ای به مفاخر خود افتخار می كند، اظهار نمود: زندگینامه شهدای روحانی برای شناخت نسل جوان بازخوانی و اطلاع رسانی شود.

فلاحتی، خواهان پرهیز از اجرای برنامه های مصنوعی در یادواره شهدای روحانی گیلان شد و بیان كرد: مجموعه نكوداشت یادواره شهدای روحانی مناطق شرق، غرب و مركزی استان برای اطلاع رسانی به جامعه تهیه شود.

وی بر تجلیل از روحانیون رزمنده و مبارز اصرار كرد و اضافه كرد: حجت الاسلام والمسلمین جعفر شجونی یك مبارز بی ادعا بود و بیان زندگینامه این شخصیت ها برای جوانان شگفت آور است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاكید بر زنده ماندن راه و رسم شهیدان، اشاره كرد: اگر انسان در راه مجاهدان قرار گیرد و به ترویج راه شهدا بپردازد خداوند به او عنایت ویژه دارد.

فلاحتی به وجود عطر شهدا در كوچه و خیابان های شهر اشاره نمود و تصریح كرد: سبك زندگی اسلامی را می توان با استفاده از زندگی شهدا در جامعه ترویج كرد.

وی درانتها بر تمركز برگزاری بزرگداشت میرزاكوچك خان همراه با یادواره شهدای روحانی استان گیلان و پرهیز از سیاسی كاری با برگزاری بزرگداشت های گوناگون مشابه اصرار كرد و اظهار داشت: رسانه ها باید به این سوژه بصورت گسترده بپردازند.





1397/08/24
22:59:11
5.0 / 5
4657
تگهای خبر: رشت , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg