شمال برگ ShomalBarg.ir

تشكیل تشكل ها راهكار كاهش واسطه گری در فروش مركبات

تشكیل تشكل ها راهكار كاهش واسطه گری در فروش مركبات

شمال برگ: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی گیلان با اشاره به اینكه متاسفانه سود تولید مركبات به جای اینكه به دست كشاورز برسد، به جیب واسطه ها می رود، اظهار داشت: تشكیل تشكل ها راهكار كاهش واسطه گری در فروش مركبات است.


منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: برداشت مركبات گیلان از ماه آینده آغاز میگردد و طبق گزارش واصله و مشاهدات عینی امسال وضعیت محصول در باغات مركبات استان خوب است.

وی اضافه كرد: به صورت معمول بین 135تا 141هزار تن مركبات در استان تولید میگردد و میزان تولید امسال سپس برداشت نهایی این محصول در استان اطلاع رسانی خواهد شد.

پارسافر افزود: شهرستانهای شرق گیلان همچون رودسر، املش و لنگرود از قطبهای تولید مركبات در استان هستند.

وی با اشاره به اینكه اغلب مركبات تولید شده در استان و استانهای همجوار به فروش می رسد، اشاره كرد: بخشی از مركبات مورد نیاز شب عید از مركبات گیلان تامین میگردد.

مدیر امو باغبانی سازمان جهاد كشاورزی گیلان اظهار داشت: متاسفانه سود تولید مركبات به جای اینكه به دست كشاورز برسد، به جیب واسطه ها می رود.

وی اضافه كرد: تشكیل تشكل ها راهكار كاهش واسطه گری در فروش مركبات است و برنامه داریم با راه اندازی و تقویت تعاونی ها و همچینین پشتیبانی از احداث تشكل های مناسب ارزش افزوده تولید مركبات را به مركبات داران استان برگردانیم.


1397/08/20
15:00:05
5.0 / 5
4685
تگهای خبر: فروش , كشاورزی , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg