شمالبرگ ShomalBarg.ir

بازگشت 15 هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا به كشورهایشان

بازگشت 15 هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا به كشورهایشان

شمال برگ: فرماندار بندر مرزی آستارا اظهار داشت: میزبانی از زائران خارجی اربعین در شهرستان بازتاب ملی و بین المللی داشت و تابحال 15 هزار نفر از مرز آستارا به كشورهایشان بازگشته اند.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، یونس رنجكش، در مراسم اختتامیه فعالیت موكب های استقبال از زائران خارجی اربعین در شهرستان آستارا كه در موكب امام رضا (ع) مستقر در صحن متبركه امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) برگزار شد، اظهار نمود: در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) بودن كاری بسیار پرارزش و دشوار می باشد.

وی به ایجاد ظرفیت های مناسب با حجم بسیار بزرگ و امكانات محدود در شهرستان برای میزبانی از این زائران اشاره نمود و افزود: شهرستان آستارا در سال 95 میزبانی حدود 6 هزار نفر، در سال 96 میزبان حدود 9 هزار نفر و در سالجاری میزبان حدود 12 هزار نفر زائر خارجی بود كه افزایش این رقم برای شهرستان یك نعمت است.

وی اضافه كرد: در خدمت زائران امام حسین (ع) بودن همراهی، همدلی، و همگامی می خواهد و كاری خداپسندانه و خیرخواهانه است و این روحیه در بین مردم شهرستان وجود دارد.

بازتاب ملی و بین المللی میزبانی آستارا از زائران خارجی

فرماندار آستارا با اشاره به اینكه تا به این لحظه حدود 15 هزار نفر از زائران خارجی با خروج از مرز زمینی آستارا به كشورهای خود بازگشته اند، اضافه كرد: علت افزایش تعداد زائران در بازگشت به علت این است كه آنهایی كه از مرز بیله سوار در استان اردبیل وارد كشور شده بودند، در بازگشت مرز آستارا در غرب استان گیلان را برای خروج انتخاب كردند.

وی به ایجاد بسترهای استقبال از زائران در شهرستان اشاره نمود و توضیح داد: به غیر از برخی سازه ها و امكانات كه توسط ادارات و دستگاه های اجرایی بوجود آمده بود، امكانات و لوازم میزبانی توسط مردم و خیران تأمین شد.

رنجكش اقدام مردم آستارا در میزبانی از این زائران را كاری بسیار بزرگ دانست و اظهار داشت: میزبانی و پذیرایی از زائران خارجی اربعین در این شهرستان بازتاب ملی و بین المللی داشت.

وی افزود: عرضه خدمات مطلوب در تردد این تعداد زائر در كنار فعالیت انبوه روزمره پایانه مرزی آستارا كاری بسیار بزرگ بود كه بدون هیچ گونه مشكل امنیتی و اجتماعی محقق شد.

وی با تاكید بر اینكه باید تلاش نماییم تا نقصها برطرف شود، خاطرنشان كرد: ارتقای كیفیت خدمات دهی از اولویت های ستاد اربعین شهرستان آستارا است.

فعالیت خیران گمنام در موكب های استقبال از زائران خارجی آستارا

امام جمعه آستارا در این مراسم تصریح كرد: میزبانی و پذیرایی از زائران امام حسین (ع) كاری خدایی بود و بنابراین است كه در كارها پیشرفت حاصل می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین كاظم حافظ نیا با تاكید بر اینكه فعالیت خادمان در موكب های میزبانی از این زائران خالصانه، بدون چشم داشت و در نهایت گمنامی بود، خاطرنشان كرد: ستاد اربعین شهرستان و زیر مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه به خوبی برنامه های این ایام را مدیریت كردند.

وی به ظرفیت های بوجود آمده توسط جوانان در موكب ها اشاره نمود و اظهار داشت: اگر كار به جوانان مؤمن، متعهد و خستگی ناپذیر سپرده گردد، خیال ها آسوده است.

امام جمعه آستارا با تاكید بر اینكه امام حسین (ع) همه هستی خویش را در راه دین اهدا كرد و جوانان نباید تحت هیچ شرایط از خاندان جدا شوند، سفارش كرد: در كنار این مهم، نباید از زیارت و توجه به امام رضا (ع) غفلت نماییم.


1397/08/18
23:16:23
5.0 / 5
4775
تگهای خبر: آستارا , خدمات , زمین , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg