شمالبرگ ShomalBarg.ir

افزایش 10 درصدی تولید برنج مكانیزه در رشت

افزایش 10 درصدی تولید برنج مكانیزه در رشت

به گزارش شمال برگ مدیر جهاد كشاورزی رشت اظهار داشت: تولید برنج به صورت مكانیزه امسال نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.


مسعود اسدی پرور در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز كشور است و تابحال ظهور خوشه های برنج در ۲۰ درصد از شالیزارهای این شهرستان گزارش شده است.
وی ادامه داد: امسال به علت شرایط آب و هوایی و همت كشاورزان رشتی وضعیت شالیزارها بهتر از سال قبل است و به نظر می آید شاهد افزایش تولید برنج سفید باشیم.
اسدی پرور افزود: به صورت میانگین هر ساله ۱۱ درصد برنج كشور در شهرستان رشت تولید می شود و امسال شالیكاران شهرستان رشت برای آبیاری مزارعشان مشكلی ندارند.
مدیر جهاد كشاورزی رشت با اشاره به اینكه تولید برنج به صورت مكانیزه باعث كاهش هزینه تمام شده و افزایش درآمد كشاورزان می شود، تصریح كرد: امسال تولید برنج به صوت مكانیزه نسبت به سال قبل ده درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: میانگین سطح زیركشت در شهرستان رشت زیر ۶ دهم هكتار است و این میزان كم باعث می شود كه تولید برنج برای بعضی از كشاورزان صرفه اقتصادی مناسبی نداشته باشد.
اسدی پرور با اشاره به قیمت خوب برنج در بازار اظهار داشت: اگر این قیمت برنج تا زمان برنج ثابت بماند، سود بهتری نسبت به سال قبل از فروش برنج نصیب كشاورزان خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: با اینكه قیمت برنج امسال نسبت به سال قبل افزایش پیدا كرده است اما در زمان برداشت برنج به علت عرضه زیاد بازهم قیمت برنج كاهش پیدا خواهد نمود و این امر به نفع كشاورز نیست.






منبع:

1398/04/13
13:07:22
5.0 / 5
4817
تگهای خبر: آبیاری , تولید , رشت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
شمال برگ shomalbarg