شمالبرگ ShomalBarg.ir

افزایش حساسیت و حفاظت از گوركن ها!

افزایش حساسیت و حفاظت از گوركن ها!

به گزارش شمال برگ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهكل اظهار داشت: حفاظت از جمعیت گونه های جانوری و گیاهی هر منطقه باعث حفاظت از محیط زیست كل منطقه می شود.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، جواهردشتی با اشاره به افزایش حساسیت و حفاظت مردم از گوركن ها در این شهرستان اظهار داشت: گوركن ها به صورت كلی موجوداتی بی آزارند و با وجود دندان های قوی بیشتر از طعمه های كوچك و گیاهان تغذیه می كنند و با این كار به حفظ محیط زیست منطقه خدمت می كنند.
وی ادامه داد: امروز بر اساس گزارش واصله و تماس تلفنی یكی از علاقمندان به حیات وحش در خصوص حضور یك قطعه گوركن در محوطه مسكونی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست سیاهكل با رفتن به محل و آرام سازی حیوان، نسبت به زنده گیری آن و سپس رهاسازی در منطقه زیستگاهی این گونه، اقدام نمودند.
جواهر دشتی تصریح كرد: گوركن جانور همه چیزخوار از خانواده راسویان است كه بدن كوتاه و چاق و پاهای كوتاه دارند كه برای كندن مناسبند. سر آنها مثل راسو كشیده و گوشهایشان كوچك است.
وی خاطرنشان كرد: صورت گوركن ها سیاه است كه چند لكه سفید دارد. بدنشان خاكستری رنگ است. خطوطی با رنگ روشنتر از سر تا دم را می پوشانند. گوركن ها موجوداتی خجالتی و شب گرد هستند.
جواهر دشتی افزود: گوركن ها مهارت زیادی در حفر كردن زمین دارند و با استفاده از چنگال های دراز پاهای جلوی خود، زمین را می كنند تا غذا به دست آورند.
وی خاطرنشان كرد: بینایی گوركن ها ضعیف است، ولی حس بویایی و شنوایی بسیار بالایی هم دارند.
جواهر دشتی از همه طبیعت دوستان و كسانی كه در حفظ گونه های خدادادی و عرصه های طبیعی همكاری می كنند، قدردانی كرد و اظهار داشت: حفاظت از جمعیت گونه های جانوری و گیاهی هر منطقه باعث حفاظت از محیط زیست كل منطقه می شود.





1398/04/06
11:11:57
5.0 / 5
4737
تگهای خبر: حفاظ , زمین , نور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg