شمال برگ ShomalBarg.ir

درآمد تنها عامل خوشبختی است؟

درآمد تنها عامل خوشبختی است؟

به گزارش شمال برگ یك جامعه شناس اعتقاد دارد تفكر انسان امروزی كه رزق و روزی یا همان درآمد را تنها عامل خوشبختی می داند، اشتباه است.



حجت الاسلام غلامرضا آقاجانی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه تنها یكی از علل خوشبختی انسان ها در جامعه امروز درآمد است، اظهار نمود: برای انسان ها منابع مالی دارای اهمیت زیادی است و بنابراین فكر می كنند درآمد یكی از مصادیق كمال در رسیدن به خوشبختی می شود.

وی با اشاربه اینكه آیه ای در قرآن نشان دهنده ذهنیت انسان به مسائل مالی و توجه به مادیات دنیا است، خاطرنشان كرد: خداوند بارها تلاش كرد این ذهنیت را برای انسان ایجاد كند كه رزق تمام مخلوقات عالم مشخص است و با خلقت مخلوقات عالم تصمیم بر این گرفته است كه رزقشان برپا باشد و این نوع آیات و همچین روایات ائمه معصومین نشان دهنده اهمیت مبحث رزق و توجه انسان به این حقیقت است.

این جامعه شناس با اشاره به اینكه رزق و روزی انسان ها و میزان علاقه مندی به خاطر این است كه انسان موجودی مادی است و حقیقت مادی انسان بیشتر از حقیقت معنوی وی است، اظهار داشت: از آنجایی كه انسان گرایش مادی دارد ازاین رو رزق و روزی برایش دارای اهمیت زیاد و همیشه به دنبال این است كه به نحوی رزق خویش را تأمین و حل كند.

آقاجانی با تاكید بر اینكه خداوند در قرآن می فرماید رزق اهل ایمان با بركت داده می شود، تصریح كرد: خداوند این واژه با بركت بودن و هدر نرفتن رزق و روزی را برای اهل ایمان مطرح می كند كه این هم نشان از اهمیت روزی برای اهل ایمان است.

وی رزق و روزی را بعنوان یكی از عوامل مهم در رسیدن انسان به آرامش و شادی برشمرد و اضافه كرد: این رزق و روزی می تواند انسان را به سمت اهدافی كه برای خود تعریف می كند، حركت دهد و با تلاش او را از حالت ایستایی خارج كند.

این مدرس حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به اینكه باید واژه رزق را گسترده دید چونكه روزی تنها در خورد و خوراك نیست و در همه زمینه ها همچون علمی و سلامتی قابل تعریف است، اظهار داشت: امروز ه به خاطر رنگ و لعاب های روزی و تبلیغاتی كه در دنیای امروز نسبت به مال و دارایی وجود دارد گرایش انسان خیلی بیشتر از انسان های گذشته است.

آقاجانی خاطرنشان كرد: تلاش انسان امروز برای داشتن بیشتر تر از انسان های گذشته متأسفانه سبب شد انسان از رفت و آمد ها، دید و بازدیدها، مسافرت ها و رسیدگی به نیازمندان را بكاهد كه شاید داشته هایش كم نشود.

وی با اشاره به اینكه انسان های امروزی گرایش بیشتری به مادیات پیدا كردند و تلاش شأن هم برای رسیدن به منابع مالی بیشتر شده است، اظهار نمود: انسان های امروزی رزق و روزی و درآمد را از سرآمدهای خوشبختی می دانند در حالیكه این تفكر یك تفكر اشتباه است.

این مدرس حوزه علمیه و دانشگاه تصریح كرد: انسان باید رزق و روزی و منابع مالی را در كنار علم، انسانیت و موضوعات مختلف قرار دهد و باید به سمتی حركت نماید كه به خوشبختی برسد و این جایگاه كه رزق و روزی تنها عامل خوشبختی است باید تغییر یابد.





1398/03/27
18:14:48
5.0 / 5
4527
تگهای خبر: زمین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg