شمال برگ ShomalBarg.ir

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران: چرا قوانین منجر به حفظ محیط زیست ایران نشده است؟

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران: چرا قوانین منجر به حفظ محیط زیست ایران نشده است؟

شمال برگ: رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با تاكید بر این كه در حوزه محیط زیست مشكل قانون نداریم، اظهار داشت: از لحاظ كمیت، قوانین محیط زیستی بسیاری داریم اما اینكه چرا این قوانین منجر به حفظ محیط زیست نشده است، باید مورد بررسی قرار گیرد.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، واحد عبداللهیان در اختتامیه چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی كشور اظهار نمود: شاید قوانین ضمانت اجرایی ندارند یا شاید ما شهروندان اهتمام كافی برای اجرای این قوانین نداشته ایم.
وی اضافه كرد: سه ضلع اصلی توسعه پایدار انسان، انرژی و محیط زیست است. در میان این ضلع ها، انسان اصل است و همه آفریده های الهی برای آن است كه انسان را به كمال برساند. متاسفانه گاهی انسان این آفریده ها را دچار صدمه می كند.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینكه فرآیند حفظ پایدار محیط زیست، توسعه پایدار را محقق می كند، اظهار نمود: برای دستیابی به توسعه پایدار باید به این سئوال پاسخ دهیم كه آیا انسان مسئله است یا محیط زیست؟ از نظر من مسئله انسان است، چون تا زمانی انسان در محیط زیست دخالت نكرده محیط زیست دچار صدمه و تخریب نشده است.

وی تصریح كرد: در شرایط حاضر تخریب در همه جوامع رخ می دهد اما در جوامع توسعه یافته شدت تخریب كنترل شده است و در ایران این كنترل مشاهده نمی گردد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با تاكید بر اینكه معضل پسماند گریبانگیر استان های شمالی است كه فرآیند توسعه را تحت الشعاع قرار می دهد. عامل تخریب هم ما انسان ها هستیم كه تك تك ما در این وضعیت نقش داریم.

عبداللهیان اظهار نمود: از آنجائیكه انسان مسئله است باید خود، در بهبود شرایط محیط زیستی نقش آفرینی كند. هم چنین باید بدانیم كه حل مسائل محیط زیستی باید از پایین به بالا رخ دهد و بهبود محیط زیست باید توسط فعالیت های مردمی مشابه گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست صورت گیرد.

وی افزود: در زمینه فعالیت های محیط زیستی نهضت تسهیل گران محیط زیست باید شكل بگیرد. دانشجویان هم بهترین قشر برای كار تسهیل گری هستند. نتیجه عملكرد این گروه سبب حساس شدن جامعه نسبت به محیط زیست می گردد.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران عنوان كرد: در كشورهای توسعه یافته علاوه بر قواعد حقوقی، قواعد اخلاقی هم سبب كاهش روند تخریب شده است، ازاین رو ما هم برای حفظ محیط زیست باید قواعد اخلاقی را در كنار قواعد حقوقی تقویت نماییم.

عبداللهیان تصریح كرد: دانشجویان می توانند در زمینه تقویت قواعد اخلاقی محیط زیست نقش آفرینی كنند و در جهت فرهنگ سازی محیط زیستی مثمرثمر باشند.

به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی كشور طی دو روز در دانشگاه بابلسر مازندران با حضور شوراهای مركزی مناطق هشت گانه دانشجویان حامی محیط زیست برگزار گردید.


1397/07/27
19:22:58
5.0 / 5
4798
تگهای خبر: پسماند , زمین , شمال , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
شمال برگ shomalbarg