شمال برگ ShomalBarg.ir

روحیه فتح خرمشهر در جبهه مقاومت وجود دارد

روحیه فتح خرمشهر در جبهه مقاومت وجود دارد

شمال برگ: آزاده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در جنگ تحمیلی دشمن با تمام قوا وارد میدان شده بود و ملت ایران با دستان خالی 36 روز در خرمشهر مقاومت كردند.



به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، محمدرضا احمدی، آزاده گیلانی دوران دفاع مقدس، در همایش بزرگداشت فتح خرمشهر كه همراه با روایتگری و تجلیل از رزمندگان عملیات «الی بیت المقدس» در تالار گفت وگوی شهرداری رشت برگزار شد، عظمت حماسه آفرینی های رزمندگان در دفاع مقدس را غیر قابل توصیف دانست و بیان كرد: خرمشهر یكی از بزرگترین عملیات هایی بود كه سرنوشت جنگ را در دنیای دیپلماسی مشخص كرد.

وی با اشاره به اینكه رزمندگان از دل مردم برای دفاع از خاك كشور و حریم نظام برخاسته بودند، توضیح داد: فتح خرمشهر عزت و اقتدار ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان داد. امروز پس از گذشت بیشتر از ۳۷ سال از حماسه سوم خرداد هنوز یاد و خاطره رشادت ها و دلاورمردی های شهدا و رزمندگان گرامی داشته می شود كه نشان دهنده عشق و ارادت ما به فرهنگ ایثار و شهادت است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اضافه كرد: اندیشمندان و متخصصین نظامی دنیا جنگ تحمیلی را به دو مقطع پیش از سوم خرداد و پس از سوم خرداد تقسیم می كنند. این در شرایطی است كه دشمن با تمام قوا وارد میدان شده بود و ملت ایران با دستان خالی ۳۶ روز در خرمشهر مقاومت كردند. همان روحیه فتح خرمشهر امروز در نیروهای جبهه مقاومت و دفاع از حریم دوده (ع) در عراق و سوریه وجود دارد. رسانه های معاصر جنایت های داعشی ها در عراق و سوریه را انعكاس می دهند، اما در دوران جنگ تحمیلی جنایات بعثی ها بازگو نمی شد.

احمدی شهدای مدافع حرم را ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس پس از چند دهه دانست و افزود: مدافعان حرم به تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت از حریم اسلام و حیثیت انقلاب دفاع كردند و پس آمریكا نمی تواند این خاصیت و روحیه ما را بپذیرد.




منبع:

1398/03/04
22:00:27
5.0 / 5
4487
تگهای خبر: رشت , شهرداری , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg