شمالبرگ ShomalBarg.ir

وزش باد شدید و بارش باران در بعضی استانهای کشور

وزش باد شدید و بارش باران در بعضی استانهای کشور

به گزارش شمال برگ، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در بعضی استانهای کشور طی امروز (۱۵ خردادماه) اطلاع داد.


صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، درباره شرایط جوی استانهای مختلف کشور، اظهار نمود: امروز (۱۵ خرداد) در بعضی مناطق شمال غرب و استانهای مرکزی، قم، شمال اصفهان، زنجان، قزوین، شمال استانهای تهران و البرز، دامنه های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان، برخی نقاط شمال شرق کشور و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیشبینی می شود.
وی ادامه داد: برای چهارشنبه (۱۶ خرداد) هم علاوه بر مناطق ذکر شده، در نقاطی از همدان و شرق کردستان رعد و برق و وزش باد شدید پیشبینی می شود. پنجشنبه (۱۷ خرداد) هم با گسترش بارش ها در استانهای واقع در دامنه البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی و جنوبی و شرق گیلان و غرب مازندران و قسمتهایی از شمال شرق و همینطور نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بخصوص در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید پیشبینی می شود.
به قول رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، در روز جمعه (۱۸ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی همینطور قسمتهایی از مرکز و جنوب شرق کشور هم بارش رخ می دهد.
ضیائیان با اشاره به اینکه شنبه (۱۹ خرداد) بارش ها در مناطقی از شمال غرب و جنوب شرق ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: طی پنج روز آینده، ریزش تگرگ در بعضی مناطق مستعد و هم وزش باد شدید و گردوخاک همراه با سامانه بارشی دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: طی سه روز آینده در شمال شرق و نوار شرقی کشور بخصوص منطقه زابل، شرق، نواحی مرکزی کشور و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیشبینی می شود. همینطور امروز خلیج فارس و تنگه هرمز و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده، اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۱۶ خرداد)، صاف تا قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی گراد و برای روز پنجشنبه (۱۷ خرداد) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت ها افزایش باد و افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی گراد پیشبینی می شود.
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در انتها اظهار داشت: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتیگراد خنک ترین و گرمترین مرکز استان ها پیشبینی می شود.




منبع:

1403/03/15
14:47:07
5.0 / 5
234
تگهای خبر: دریا , شمال , گیلان , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg