شمالبرگ ShomalBarg.ir
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام خمینی(ره) انقلاب را با نگاه به قرآن و اسلام گسترش داد

امام خمینی(ره) انقلاب را با نگاه به قرآن و اسلام گسترش داد

به گزارش شمال برگ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تکیه بر ضرورت تبیین اندیشه های امام برای نسل جوان اظهار داشت: امام خمینی(ره) انقلاب را با نگاه به قرآن و اسلام گسترش داد.



به گزارش شمال برگ به نقل از مهر، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در سی پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) رشت با گرامیداشت یاد و نام خاطره امام عظیم الشان انقلاب اسلامی اظهار نمود: انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد از وقایع مهم تاریخ انقلاب اسلامی است بگونه ای که ۱۵ خرداد یک عنایتی از خدای تبارک و تعالی به ملت ایران بود که مبدا تحولات از آن روز ایران اسلامی تا آینده خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در قرآن، سنت پیامبر اعظم (ص)، مذهب شیعه و قیام عاشورا دارد، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران هیچ نمادی از تفکرات غرب و شرق ندارد بلکه هنر بزرگ امام خمینی (ره) این بود که انقلاب اسلامی ایران را با نگاه به قرآن و اسلام عزیز گسترش داده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص این که انقلاب اسلامی ایران پیر شدنی و تمام شدنی نیست، اظهار داشت: اراده خداوند اینست که اسلام در دنیا و در میان ملت ها سیطره پیدا کند تا حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) ایجاد شود.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تکیه بر سفارش امام خمینی (ره) در خصوص تقدیر از نعمت انقلاب خاطرنشان کرد: همه فرمایشات رهبر کبیر انقلاب، سیاست راهبردی بوده و باید وصیت نامه، افکار و اندیشه های امام را برای نسل جدید تبیین کنند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) دنبال قدرت نبودند بلکه دنبال پیاده نمودن اسلام عزیز در صحنه حکومت بوده است، افزود: امام خمینی (ره) بارها تاکید داشتند اگر دولت ها به اسلام توجه نمایند هم به صلاح خود، مردم و کشور است بنابراین امام خمینی (ره) برای اسلام قیام کردند و قیام ایشان «لِلّله» بوده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تکیه بر توجه امام خمینی (ره) بر مردم اضافه کرد: امام خمینی (ره) امید بر بیداری ملت ها داشتند و حوادث امروز دنیا که در دانشگاه های غرب که دانشجوها از آرمان فلسطین دفاع می کنند نشان از دوراندیشی این شخصیت بزرگ تاریخ ایران اسلامی بوده است.
وی با تکیه بر تذکر مدام امام خمینی (ره) در خصوص رفتار مناسب مسؤولین با مردم تا در دل مردم جا پیدا کنند و این یعنی رضایت مردم که همانا رضایت الهی است، اظهار داشت: مسؤولان هرچه با رفتار خود محبت بین مردم را زیاد کنند ایمانشان به خدا بیشتر می شود بنابراین باید گفت امام خمینی (ره) آمدند تا محبت، رابطه عاطفی و همبستگی در میان مردم تحقق پیدا کند، ازاین رو، تخریب و تهمت برای رسیدن به کرسی های مسؤولیت با مبانی دینی منافات دارد.
آیت الله لنکرانی با اشاره به اینکه افرادی باید برای عرصه مسؤولیت وارد میدان شوند که دغدغه خدمت داشته باشند نه این که دنبال قدرت باشند، اضافه کرد: خدمتگزار مردم در بین مردم باید باشد نه این که صرفا پشت میز بنشیند و مردم نتواند هیچ وقت او را ببینند و مشکلات شان را رفع کنند، شهید رئیسی از خدمتگزارانی بود که همواره در میان مردم بوده و از نزدیک مشکلات آنان را احصا می کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ با طرح ایده های بلند امام خمینی (ره) آغاز شد، افزود: امام خمینی (ره) چهره ای بی نظیر بوده و الگوی فقیهان و عارفان بوده چون که دیدگاه های امام خمینی (ره) در فقه اجتماعی و سیاسی دیدگاه هایی تازه به وجود آورده بنابراین حوزه ها باید اندیشه های امام خمینی (ره) را ترویج دهند.
وی با تکیه بر این که امام خمینی (ره) الگویی برای عبادت کنندگان، مجاهدان و قیام کنندگان بوده است، اضافه کرد: باآنکه خدا امام خمینی (ره) را از ما گرفت اما شخصیتی جای او نشست که سیاست های امام خمینی (ره) را برای بشریت به بهترین نحو اجرا و تبیین کرده و دنیا را به تحیر واداشته است.

1403/03/14
15:51:26
5.0 / 5
194
تگهای خبر: رشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg