شمالبرگ ShomalBarg.ir

سفارش فرماندار سیاهكل برای ساماندهی رودخانه ها

سفارش فرماندار سیاهكل برای ساماندهی رودخانه ها

به گزارش شمال برگ فرماندار سیاهكل اظهار داشت: لایروبی و ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها می توانند ضمن جلوگیری از بروز حوادث در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، به توسعه بخش كشاورزی و ایجاد اشتغال در سطح روستاها كمك كنند.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، محمود صوفی در جلسه كارگروه ساماندهی آب بندان ها شهرستان سیاهكل، با اشاره به ابلاغ شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها و رودخانه های استان، ضمن تاكید بر ضرورت اجرای درست این شیوه نامه، عنوان كرد: شیوه نامه ابلاغی فرصت خوبی برای بهره مندی این روستاها خواهد بود.
فرماندار سیاهكل افزود: دستگاه های متولی این امر با كمك مردم و لایروبی و ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها می توانند ضمن جلوگیری از بروز حوادث در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، به توسعه بخش كشاورزی و ایجاد اشتغال در سطح روستاها كمك كنند.
این مقام مسئول به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی استان گیلان اشاره نمود و اظهار داشت: در چندین دهه گذشته به لحاظ با ارزش شدن باغات و زمین ها، توسط افرادی به مسیل ها و مسیرهای رودخانه ها و بستر آن تعرض شده است و اگر نگاه همراه با صدمه شناسی بابت سیل اخیر داشته باشیم متوجه این مورد خواهیم شد كه بیشتر این حوادث ماحصل تعرض انسان به طبیعت است.
وی افزود: دستگاه های متولی وظیفه دارند كه با اجرای درست و كاربردی مصوبات و اجرای درست شیوه نامه ابلاغی از بروز سیل در آینده پیشگیری كنند.
فرماندار سیاهكل به اقدامات صورت گرفته در شهرستان در جریان بارش های اخیر پرداخت و عنوان كرد: با تصمیم گیری و تصمیم سازی در جلسات ستاد بحران شهرستان اقداماتی پیش بینی و مصوب شد و در نهایت تخریبی در بحث بارندگی های اخیر در شهرستان نداشتیم.
صوفی تصریح كرد: در شیوه نامه ابلاغی مباحثی مطرح و اختیاراتی به امور آب منطقه ای ابلاغ گردیده، بنابراین لازم است كه آب منطقه ای كاربردی تر عمل كند و پیگیری بیشتری در اجرای شیوه نامه ابلاغی داشته باشد.
وی خاطرنشان كرد: آب منطقه ای گزارش اقدامات خویش را به فرمانداری عرضه نماید و انتظار است طرح لایروبی و ساماندهی آب بندان و رودخانه ها در گیلان برای سایر استان ها پایلوت گردد.
این مقام مسئول خاطرنشان كرد: آب منطقه ای و سایر دستگاه های متولی دقت كنند همان گونه كه برداشت بی رویه در رودخانه ها باعث صدمه می شود، عدم برداشت اصولی هم می تواند به رودخانه ها صدمه برساند و باعث خسارات به حوزه های كشاورزی، مسكونی و راه و ابنیه شود.



1398/02/06
16:29:02
5.0 / 5
4724
تگهای خبر: زمین , كشاورزی , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
شمال برگ shomalbarg