شمالبرگ ShomalBarg.ir
گزارشی از تمهیدات در پی بارش باران در گیلان

قطع راه ارتباطی ۴۰ روستای اشكورات رودسر، كوشش برای جابجایی ساكنین مناطق رانشی گیلان

قطع راه ارتباطی ۴۰ روستای اشكورات رودسر، كوشش برای جابجایی ساكنین مناطق رانشی گیلان

شمال برگ: بخشدار رحیم آباد اظهار داشت: به دنبال تغییر ناگهانی هوا و شرایط جوی منطقه راه های ارتباطی ۴۰ روستای مناطق اشكورات رحیم آباد براثر رانش زمین قطع شده است.


شریفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینكه به دنبال تغییر ناگهانی هوا و شرایط جوی منطقه راه های ارتباطی ۴۰ روستای مناطق اشكورات رحیم آباد براثر رانش زمین قطع است اظهار داشت: این درحالی است كه رانش ها در مناطق ادامه دارد.
وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده نسبت به انتقال روستاییان اهتمام لازم اندیشیده شده است.
شریفی افزود: در روستای ازاركی كه ۲۰ خانوار ساكن بوده كه نسبت به جابجایی شان تمهیداتی اندیشیده شده است.
بخشدار رحیم آباد اظهار داشت: اكیپ های راهداری با كلیه امكانات و ادوات سنگین در مناطق اشكورات رحیم آباد مستقر شدند و با مدیریت صحیح نخواهیم گذاشت كه خسارت زیادی به مردم وارد شود.
شریفی اشاره كرد: هشدارهای لازم به مردم توسط دهیاران و شوراهای اسلامی، بسیج، هلال احمر و نیروی انتطامی صورت گرفته است. آماری از خسارات درباب رانش های زمین اعلام نشده است.
تمهیدات لازم برای جابجایی ساكنین مناطق رانشی گیلان صورت گرفته است
مدیركل مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار داشت: تمهیدات لازم برای جابجایی ساكنین مناطق رانشی گیلان صورت گرفته و جای نگرانی نیست.
به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، رضا اسلامی از آخرین وضعیت استان درباب بارش باران اظهار داشت: با عنایت به اهتمام لازم مدیران اجرایی در استان و تمهیدات اندیشیده شده و با تدبیر استاندار گیلان كلیه فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی آموزش های لازم را در این راستا دیده اند و جای نگرانی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینكه گزارش های مختلفی از رانش زمین در نقاط مختلف استان اعلام می شود اضافه كرد: تمهیدات لازم برای جابجایی ساكنین مناطق رانشی صورت گرفته و جای نگرانی نیست.
مدیركل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینكه بارش باران بمیزان ۴۰ تا ۵۵ میلی متر تا نیمه های شب ادامه داشت، اضافه كرد: شرایط جوی در روز ۱۳ فروردین در استان گیلان برابر اظهارات سازمان هواشناسی گیلان مساعد است و مردم می توانند از روز طبیعت استفاده و لذت ببرند.
اسلامی همین طور از مسدود شدن جاده قزوین تا منجیل بعلت طغیان رودخانه ملاعلی آگاهی داد و اظهار داشت: تلاش می شود كه با حضور گروه های راهداری و دیگر دستگاه ها این مسیر با فرو كش كردن آب رودخانه بازگشایی شود.
وی درباب میزان خسارات وارده اظهار داشت: تا زمانی كه شرایط جوی در استان پایدار و آرام نشود نمی توان موردی را اعلام نمود اما به محض پایداری هوا و تثبیت وضعیت رانش، كارشناسان استان نسبت به خسارات وارده در مناطق مختلف و همین طور جابجایی ساكنین روستاها اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
پیگیری تلفنی رئیس جمهور از آخرین وضعیت بارش ها در گیلان
رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار گیلان در جریان آخرین وضعیت بارش ها و عملكرد ستاد مدیریت بحران در استان گیلان قرار گرفت.
به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، حجت الاسلام و المسلمین روحانی در تماس تلفنی با سالاری استاندار گیلان، ضمن دریافت اطلاعات آخرین وضعیت بارش ها در استان گیلان، بر لزوم بكارگیری از همه توان و امكانات برای پیشگیری از خسارات های احتمالی بر مردم تاكید و اشاره كرد: ضمن حفظ و تقویت آمادگی استان برای بارندگی های احتمالی ظرف هفته های آتی، روند ارسال امكانات و كمك های استان برای هموطنان در معرض سیل در موارد نیاز سایر استان ها، استمرار یابد.
همین طور در این تماس تلفنی، سالاری استاندار گیلان گزارشی از آخرین وضعیت بارش ها، میزان ذخایر آبی در سدهای سفیدرود و شهربیجار و میزان آمادگی استان در مواجهه با خطرات احتمالی ناشی از تشدید بارش ها را به رئیس جمهور نمایش و مجموعه اقدامات صورت گرفته در استان به ویژه ابلاغ و اجرای دو شیوه نامه ساماندهی و بهره برداری چندمنظوره از آب بندان ها و ساماندهی و كنترل سیلاب رودخانه های استان و تاثیر آن بر ذخیره یا هدایت جریان آب ناشی از بارش ها به سمت دریا و در نتیجه كاهش خطرات سیل را تشریح نمود.
سالاری در این گفتگوی تلفنی، از حمایت ها و تدابیر رئیس جمهور سپاسگزاری و آنرا مایه دلگرمی و تلاش مضاعف مسئولان در خدمت رسانی به مردم عنوان نمود.




1398/01/18
13:50:16
5.0 / 5
4865
تگهای خبر: زمین , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg