شمالبرگ ShomalBarg.ir

استاندار گیلان: خانواده های شهدا نباید درجه بندی شوند

استاندار گیلان: خانواده های شهدا نباید درجه بندی شوند

شمال برگ: استاندار گیلان با اشاره به اینكه خانواده های شهدا نباید درجه بندی شوند اظهار داشت: جایگاه شهیدان نزد خداوند بسیار بالاست و رتبه بندی آنان زیبنده مقام رفیع آنان نیست.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری امروز همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا در دیدار با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را مسئولیتی سنگین دانست و اضافه كرد: خدمت به خانواده هایی كه عزیزان خودرا تقدیم انقلاب و كشور كردند از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و آداب خاصی را می طلبد.
وی تلاش در راه خدمت رسانی به خانواده های شهدا را جزئی از وظایف مسئولان عنوان نمود و اظهار نمود: دیدار با خانواده های شهدا صرفاً محدود به برخی افراد مشهور نشود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینكه خانواده های شهدا نباید درجه بندی شوند اظهار داشت: جایگاه شهیدان نزد خداوند بسیار بالاست و رتبه بندی آنان زیبنده مقام رفیع آنان نیست.
وی با تاكید بر اینكه در كنار سركشی از جانبازان باید با رزمندگان باز دیدار نمود اظهار داشت: بااینكه برخی رزمندگان به درجه جانبازی یا شهادت نائل نشدند اما تلاش های خالصانه آنان نباید نادیده گرفته شود.
استاندار گیلان با اشاره به اینكه فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباب ساماندهی گلزار شهدا باید نصب العین قرار گیرد اضافه كرد: وظیفه بنیاد شهید اقدامات عمرانی نیست بلكه اصل كار آنان رسیدگی به امور در رابطه با خانواده شهدا و ایثارگران است.
وی بر لزوم اعمال سلیقه توسط خانواده های شهدا در ساماندهی گلزارهای شهدا تاكید و اظهار نمود: شهدا به هیچ وجه به دنبال تشریفات نبودند و در این میان وجود سادگی در قبور آن عزیزان مورد انتظار است.
سالاری با اشاره به اینكه باید به دنبال تحقق انتظارات شهدا از مسئولان باشیم اضافه كرد: رسیدگی به محرومان و نیازمندان دیدگاه اصلی شهدا بوده است و باید در این راه با قوت گام برداریم.
وی با تاكید مجدد بر ضرورت جوانگرایی و استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی اظهار داشت: با عنایت به وظایف فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در سطوح مدیریتی با هیچ محدودیتی مواجه نیست.
نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در حوزه درمان اشاره نمود و اظهار داشت: تعیین سقف برای هر یك از مراكز نمایش خدمات به جامعه ایثارگران زیبنده این قشر گران سنگ نیست بلكه باید با پیشگیری از تجویزهای غیر ضروری و كنترل تعرفه های پزشكان در بهبود خدمت رسانی به آنان گام برداریم.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در این نشست به مشاركت ۴۷ درصدی دستگاه های اجرایی در دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران اشاره نمود و اظهار داشت: اعزام ۱۲۰ نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران گیلان به مشهد مقدس همزمان با شروع به كار راه آهن قزوین-رشت یكی از اقدامات تحسین برانگیز دولت تدبیر و امید بوده است كه مورد تقدیر خانواده های شهدا قرار گرفت.
عبداله پاكاری رسیدگی به موضوعات درمان و اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران را ۲ اولویت اصلی بنیاد شهید و امورایثارگران عنوان نمود و اضافه كرد: به منظور رفاه حال جامعه هدف این مجموعه، ۲۰ خدمت بوسیله سامانه های الكترونیكی نمایش می شود و بسترهای این بخش در حال تقویت است.




1397/12/25
12:05:55
5.0 / 5
4798
تگهای خبر: خدمات , رشت , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg