شمال برگ ShomalBarg.ir
نوبخت خبر داد

تسهیلات ارزان قیمت برای جبران خسارات سیل در گیلان

تسهیلات ارزان قیمت برای جبران خسارات سیل در گیلان

شمال برگ: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به كمك های دولت به صدمه دیدگان حادثه سیل در استان گیلان اظهار داشت: بخشی از كمك های دولت بلاعوض بوده و بخشی به صورت تسهیلات ارزان پرداخت می گردد.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت بعد از بازدید از مناطق سیل زده استان گیلان در نشست بررسی ابعاد سیل در استانداری، به ارزیابی خود از میزان خسارت سیل اخیر در دو استان گیلان و مازندران اشاره نمود و اظهار داشت: خوشبختانه عزم مسئولان استانی برای حل این معضل بسیار مطلوب است و تعامل خوبی برای كاهش بحران در دو استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه سیل در گیلان به ابنیه، زیرساخت ها و مزارع خسارات بسیاری وارد كرده، اضافه كرد: بخشی از خسارات به مردم وارد شده كه توسط هیئت دولت در حال ارزیابی است.

نوبخت با اشاره به كمك های دولت به صدمه دیدگان این حادثه خاطرنشان كرد: بخشی از كمك های دولت بلاعوض بوده و بخشی به صورت تسهیلات ارزان پرداخت می گردد.

وی با تاكید به اینكه برآوردهای اولیه خسارت ناشی از سیل توسط استانداری گیلان و مازندران حداكثر تا بعدازظهر فردا اعلام می گردد بیان كرد: در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گزارشی از مشكلات به وجود آمده را مطرح می كنم تا تقسیم كار و تخصیص بودجه در اسرع وقت صورت گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با ابراز همدردی با صدمه دیدگان سیل اخیر در گیلان اضافه كرد: صبر و استقامت مردم در برابر این مشكلات قابل تقدیر است؛ بنابراین باید تمام مدیران به پاس این همكاری پرارزش با جدیت برای بهبود امور گام برداریم.

محمدرضا تابش - رئیس بنیاد مسكن كشور - هم در ادامه با اشاره به حجم خسارت وارد شده به استان بخصوص در بخش پل ها و محورهای مواصلاتی اظهار داشت: برای رفع این مشكل و كاهش نگرانی های عمومی تسهیلات بلاعوض ۴ درصد برای روستاییان و ۵ درصد برای شهرنشینان در نظر گرفته شده كه در ایام آتی اقدامات اولیه آن صورت می گیرد.


1397/07/18
12:54:57
0.0 / 5
4618
تگهای خبر: گیلان , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg