رئیس جهاددانشگاهی مازندران:
برند سازی محصولات خانگی حلقه مفقوده موفقیت تولیدات استان مازندران
شمال برگ: مازندران رییس جهاددانشگاهی مازندران اظهار داشت: برند سازی محصولات خانگی حلقه مفقوده موفقیت تولیدات استان مازندران است.
محمد رضا شافعیان با تشریح طرح ملی مشاغل خانگی بر لزوم ایجاد، تقویت و ساماندهی مشاغل خانگی تاکید و به دلیلهای عدم موفقیت این تولیدات دربازارهایخ ارج از استان پرداخت و اظهار داشت: یکی از دلیلهای عدم موفقیت تولیدات خانگی فقدان برند محصولات صنایع دستی، فرش، پوشاک و حتی محصولات کشاورزی است که سود حاصل از تولید محصولات را برندهای معتبر در خارج از استان می برند.
رئیس جهادانشگاهی مازندران به تشریح جزییات اجرای طرح ملی مشاغل خانگی پرداخت و اضافه کرد: این طرح در جهت آموزش و مشاوره برای افرادی که دارای مهارت اند اما نتوانسته اند آنرا اقتصادی کنند در نظر گرفته شده است و می خواهد در امتداد توسعه مشاغل خانگی موجبات رفع نیازها و وابستگی های خانواده ها را نیز فراهم آورد.
وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی مبادرت به تهیه و تکمیل بانک اطلاعات افراد شاغل در منازل و تولیدات آنها کرده که با بررسی هریک، تولیدکنندگان صاحب تجربه و موفق در تولید و فروش که به آنها پیشران گفته می شود را شناسایی و ضمن استعدادسنجی مبادرت به شبکه سازی و آموزش متقاضیان کرده است.
رئیس جهاددانشگاهی مازندران افزود: بیش از ۲۳۰۰ نفر از متقاضیان در سایت www.inhb.ir ثبت نام کرده اند که بعد از راستی آزمایی به آموزش، شبکه و برند سازی، کنترل کیفیت و فروش و بازاریابی هر یک اقدام شده است.
شافعیان اشاره کرد: بواسطه این طرح در جهاددانشگاهی فیلم های آموزشی و کاربردی شامل آموزش های عمومی و تخصصی تهیه شده است که می تواند سبب توانمند سازی متقاضیان مشاغل خانگی و اتصال به بازار فروش و همین طور افزایش سهم بازارخارج از استان شود.
وی آموزش های مشاغل خانگی را کاربردی دانست و اظهارکرد: این آموزش ها برای دیگر متقاضیان ورود به مشاغل خانگی و کسب و کارهای نوپا می تواند کارگشا باشد و جهاددانشگاهی آمادگی آنرا دارد که دوره های آموزشی مناسب متقاضیان مشاغل خانگی را برای ارادات و دستگاه های استان برگزار کند.
شافعیان اولیت های استان را فعالین در رسته های فرش و گلیم، صنایع دستی، پوشاک، تولیدات گیاهی و فرآوری و تولید محصولات غذایی عنوان نمود و اضافه کرد: در ادامه طرح، پیشرانهای موفقی که توانایی های لازم برای بهبود زنجیره ارزش و خلق محصول را دارند از متقاضیان برای توسعه کسب وکار خود بهره برده و جهاددانشگاهی نیز با رصد این اتصال تمام تلاش خودرا برای رفع موانع تولید به کار خواهد بست.
وی همین طور برند سازی و ایجاد شبکه های استانی را نیز از دیگر برنامه های این طرح عنوان نمود و افزود: هم اکنون مشاوران طرح درحال انجام مشاوره های کاربردی برای پیشرانهای طرح هستند تا بتوانند با اتصال پیشرانها به همدیگر و ایجاد شبکه های بزرگ تر برند واحدی را برای محصولات تولیدی ایجاد کنند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب