شمالبرگ ShomalBarg.ir
نماینده مردم مازندران در شورای عالی استان ها:

تلقی نادرست، مازندران را گرفتار مشكل كرده است

تلقی نادرست، مازندران را گرفتار مشكل كرده است

شمال برگ: نماینده مردم استان مازندران در شورای عالی استان ها اظهار داشت: تلقی نادرست از مازندران سبب شده این استان با همه توانایی ها و پتانسیل های طبیعی، اقتصادی و اجتماعی با مشكلات بسیاری مواجه و خیلی از فرصت های توسعه از آن سلب شود.



به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، سید علی آقامیری در نطق قبل از دستور خود اظهار داشت: مازندران سرزمینی است برخوردار از قابلیت های طبیعی و مواهب خدادادی كه چشم هر بیننده ای را با جاذبه های گوناگون و متنوع خود می نوازد. این استان با داشتن پوشش گیاهی متراكم، جلگه های سرسبز، ارتفاعات پر باران و شرایط مناسب اقلیمی برای كشاورزی، باغداری، دامداری، فعالیت های دریایی و خصوصاً اكوتوریسم از دیرباز در كانون توجه قرارداشته است اما شوربختانه مازندران به خاطر همین شرایط منحصر به فرد طبیعی در نگاه مسؤولان و كارگزاران بعنوان یك استان برخوردار قلمداد می شود كه بی نیاز از توجه است.

آقامیری افزود: نگاه دولت به مازندران پیوسته نگاه بهره وری از امكانات طبیعی بدون پرداخت اصولی به مسائل و نیازهای این استان است. در حقیقت این استان در بخش تولیدات دامی و كشاورزی و باغی همین طور محصولات گیاهی و شیلات و خدمات بندری، نیروگاهی و گردشگری بعنوان سرویس فرا ملی قلمداد می شود اما برای اداره و توسعه این بخش ها باید از اعتبارات اندك استانی بهره مند باشد.

نماینده مردم استان مازندران در شورای عالی استان ها در بخش دیگری از صحبت های خود اشاره كرد: همین نگاه یك جانبه به مواهب مازندران موجب شد مسؤولان به بهره كشی از استان مازندران عادت كند و آنرا همواره یك استان معین ببیند تا جایی كه دولت طرح پروژه فاجعه بار انتقال آب خزر را بیان كرد.




1397/12/20
14:42:50
5.0 / 5
4893
تگهای خبر: خدمات , زمین , كشاورزی , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg