شمالبرگ ShomalBarg.ir

افتتاح واحد استحصال و بسته بندی خاویار تالش با حضور وزیر جهاد كشاورزی

افتتاح واحد استحصال و بسته بندی خاویار تالش با حضور وزیر جهاد كشاورزی

شمال برگ: با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد كشاورزی، پروژه واحد استحصال و بسته بندی خاویار در منطقه قروق تالش راه اندازی شد.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، سید عیسی مهدوی، فرماندار تالش در آیین بهره برداری از این پروژه، اظهار نمود: پروژه واحد استحصال و بسته بندی خاویاری در مزرعه بزرگ تكثیر و پرورش ماهیان خاویاری تالش راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینكه فعالیت این مزرعه از سال 1380 با دریافت پروانه تاسیس به ظرفیت تولید 20 تن گوشت در سال شروع شده است، افزود: با ساخت و آماده سازی كامل حوضچه های پرورشی در سال 1383 نخستین محموله بچه ماهیان خاویاری ذخیره سازی شد و پرورش یافت.
وی با اشاره به اینكه سرمایه گذار در سال1391 سپس گذشت حدود 8 سال، برای نخستین بار موفق به استحصال خاویار از نوع فیل ماهی شد، افزود: الان ظرفت اسمی مزرعه، سالانه 50 تن تولید گوشت و 3 تن خاویار است.
مهدوی اشاره كرد: پروژه واحد استحصال و بسته بندی خاویار به ظرفیت 100 كیلوگرم در روز و عمل آوری و بسته بندی گوشت ماهیان خاویاری به ظرفیت یك هزار كیلوگرم در روز با دریافت مجوزهای لازم از ادارات ذیربط بطور كامل اجرا و با حضور وزیر جهاد كشاورزی راه اندازی شد.
وی اشاره كرد: كل سرمایه گذاری پروژه جدید كه توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است، حدود 30 میلیارد ریال است.
وی افزود: این پروژه بطور مستقیم برای 15 نفر و به شكل غیرمستقیم برای 45 نفر شغل به وجود آورده است. كل سرمایه گذاری مزرعه از بدو تاسیس تابحال حدود 500 میلیارد ریال است.
همچنین همزمان با سفر محمود حجتی، وزیر جهاد كشاورزی به تالش، نهال كاری در طرح ۲۴۲ هكتاری زراعت چوب حفظ آباد این شهرستان شروع شد.
به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، سیدعیسی مهدوی، فرماندار شهرستان تالش در حاشیه این مراسم، اظهار نمود: این طرح با هدف كاشت گونه های توسكا و صنوبر و حفاظت از جنگل و حصاركشی به طول 15 كیلومتر انجام می شود. در اولین مرحله جنگل كاری در 133 هكتار و با عملیات مراقبتی ۱۰ ساله و بهره برداری از درختان كاشته شده انجام می شود.
وزیر جهاد كشاورزی كه بعنوان نمادین چند نهال صنوبر و توسكا را در محوطه این طرح غرس كرد، اظهار داشت: با كاشت چنین درختانی نیاز چوبی كشور در مناطق مختلف مرتفع و نیاز در صنعت پالت سازی تأمین می شود.
وی با اشاره به گسترش زراعت چوب، شهرستان تالش را مستعد در این حوزه برشمرد و اشاره كرد: باغات كیوی در تالش بسیار عالی محصول می دهند و با صادرات در بازارهای جهانی سود خوبی برای كشور و كشاورزان می شود.






1397/12/17
00:55:06
5.0 / 5
4809
تگهای خبر: سفر , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg