شمالبرگ ShomalBarg.ir
رییس سازمان جهاد كشاورزی مازندران:

۹۰ هزار هکتار کشت دوم و رتون برنج در مازندران انجام شد

۹۰ هزار هکتار کشت دوم و رتون برنج در مازندران انجام شد

مازندران رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید شلتوک را در استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ذکر کرد و اظهار داشت: ۹۰ هزار هکتار زیرکشت دوم و رتون برنج در استان رفته است.



عزیزاله شهیدی فر ضمن اشاره به تولید بیشتر از ۷.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان اظهار داشت: ۱۰ درصد ارزش تولید ناخالص ملی کشور را بخش کشاورزی به خود مختص کرده است و باید تلاش نماییم تولید انواع محصولات اقتصادی و استراتژیک را گسترش دهیم.

وی برنج، مرکبات و دام و طیور را جزو محصولات استراتژیک و اقتصادی ذکر کرد و اظهار داشت: برنج همچون محصولات مهم به حساب می آید و در سالهای اخیر، مکانیزاسیون سبب سهولت کار برنجکاری شده است.

وی افزایش هزینه های تولید را همچون دغدغه ها بیان کرد و اظهار داشت: به رغم فراز و نشیب ها و تنش های های آبی شاهد افزایش سطح شالیزارها و رشد سطح کشت ارقام پرمحصول در استان بودیم و سطح کشت ارقام پرمحصول از ۴۷ هزار هکتار به ۶۷ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، شهیدی فر با اشاره به اینکه در کشت اول پیشبینی تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک محقق شد، اظهار داشت: ۹۹ درصد شالیزارهای استان برداشت و به بازار عرضه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: در مناطقی که با کم آبی مواجه نبودیم، ۹۰ هزار هکتار شامل ۴۵ هزار هکتار کشت دوم و مابقی رتون در استان انجام شد و وضعیت خوبی دارند.

وی درباره ی قیمت شالی و برنج در استان اظهار داشت: تعادلی بین ارقام محلی و پرمحصول در استان وجود دارد و از نظر قیمتی هم تفاوت معناداری دیده نمی گردد و سال جاری ۳۰ درصد ارقام پرمحصول بیشتر بوده است و باید این میزان به ۵۰ درصد برسد.

شهیدی فر خاطرنشان کرد: فجر، شیرودی، تیسا، روشن همچون ارقام محلی پرمحصول و تجاری است و بازارپسندی خوبی دارد.




1400/06/25
15:18:24
5.0 / 5
1100
تگهای خبر: اقتصادی , تولید , كشاورزی , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg