شمالبرگ ShomalBarg.ir
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بابل:

مادران آبستن بالای ۳۵ سال واکسن بزنند

مادران آبستن بالای ۳۵ سال واکسن بزنند

به گزارش شمال برگ مازندران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر ضرورت تزریق واکسن برای مادران آبستن بالای ۳۵ سال تاکید نمود.



مصطفی جوانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ایران تنها تزریق واکسن سینوفارم در زمان حاملگی مجاز است، اظهار نمود: تزریق واکسن برای تمامی مادران حاملگی که سن بیشتر از ۳۵ سال دارند انجام می شود.

وی ضمن اشاره به این که این مادران می توانند با رفتن به مراکز بهداشتی زیر پوشش خود بار عرضه مدارک در ارتباط با حاملگی واکسن کرونا را دریافت نمایند، خاطرنشان کرد: مادران حاملگی که بیشتر از ۱۲ هفته از زمان حاملگی گذشته باشد می توانند واکسن را دریافت نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر آنها کسانی به دلایلی در گروههای پرخطر دارند، مادران حاملگی که خود یا همسر عضو کادر بهداشت و درمان هستند و یا کسانی که دیابت، فشارخون یا ضعف سیستم ایمنی دارند هم می توانند واکسن کرونا را در زمان حاملگی دریافت نمایند، تصریح کرد: از تمامی مادران آبستن دعوت می نماییم که جهت تزریق واکسن به مراکز بهداشت زیر پوشش خودشان رجوع کنند.

جوانیان اضافه کرد: مردم می توانند برای دسترسی واکسن به سامانه salamat.gov.ir رجوع و ثبت نام کنند.

وی ضمن اشاره به این که در حال حاضر متأسفانه اکثراً رجوع حضوری دارند و این سبب شده ما تجمع را داشته باشیم و در این تجمعات متأسفانه امکان ابتلای به کرونا هست، اظهار داشت: کسانی که آشنا با فضای مجازی نیستند می توانند به مراکز بهداشتی خودشان در شهر یا روستا رجوع و واکسن خودشان را دریافت نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار نمود: مردم می توانند سوال های در ارتباط با واکسن را از شماره های ۳۲۳۶۱۰۴۵ و ۳۲۳۳۲۸۷۶ و همینطور ۳۵۰۲-۰۱۱ بپرسند.







منبع:

1400/06/03
21:00:59
5.0 / 5
1005
تگهای خبر: دریا , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg