شمالبرگ ShomalBarg.ir

مبارزه با ملخ در ۶۵۰ هکتار از مزارع ساری

مبارزه با ملخ در ۶۵۰ هکتار از مزارع ساری

به گزارش شمال برگ مازندران مدیر جهاد کشاورزی ساری اظهار داشت: در ۶۵۰ هکتار از مزارع ساری با ملخ مبارزه شد.


رضا پورفلاح از دوره پورگی و سنین اولیه بعنوان مناسب ترین زمان برای مبارزه با آفت ملخ نام برد و اظهار داشت: ملخ های مراکشی، شاخک بلند و شاخک کوتاه و شکم بادمجانی مهم ترین ملخ های موجود در شهرستان ساری است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه ملخ ها همچون خطرناک ترین آفات محصولات کشاورزی هستند، اضافه کرد: ملخ ها به دلیل تنوع گونه ای و تغذیه ای می توانند به فرآورده های زراعی، باغی، مراتع و جنگلها خسارت وارد کنند.

این مسئول افزود: از آنجایی که کانون ملخ ها دور از مزارع و غالباً در مراتع است، کشاورزان علاقه ای به مبارزه با این آفت خارج از مزارع و باغ های خود ندارند و ازاین رو بعنوان آفات عمومی تلقی می شوند.
وی تصریح کرد: درصورتیکه سطح آلودگی محدود یا تراکم پایین باشد استفاده از سم پاش های دستی و شیوه های مبارزه ساده سفارش می شود و اگر آلودگی وسیع و گسترده است باید از شیوه هایی بهره برد که در حداقل زمان حداکثر سطح آلوده را پوشش دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، پورفلاح تصریح کرد: برای مبارزه شیمیایی در ۶۴۸ هکتار اراضی کوهستانی این شهرستان از ۲۳۱ لیتر سموم شیمیایی دلتامترین و مالاتیون استفاده شد.




منبع:

1400/05/17
16:05:13
5.0 / 5
1074
تگهای خبر: ساری , كشاورزی , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg