شمالبرگ ShomalBarg.ir
معاون درمان علوم پزشكی گیلان خبر داد

چهار رقمی شدن بستری های كرونایی گیلان

چهار رقمی شدن بستری های كرونایی گیلان

از گیلان معاون درمان علوم پزشکی گیلان از افزایش موارد مبتلا شدن به کرونا در گیلان اطلاع داد و اظهار داشت: قدرت ویروس افزایش پیدا کرده است، اما متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی روند کاهشی داشته است.


دکتر انوش دهنادی مقدم معاون در گفت وگو با خبرنگاران، از ثبت رکورد جدید بیماران کرونایی در خیز پنجم اطلاع داد و اظهار نمود: هم اکنون بیشتر از ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند و متاسفانه حال ۱۵۰ تن از این بیماران مساعد نیست.
وی با اشاره به اینکه در ایام اخیر شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان هستیم، تصریح کرد: در خلال شبانه روز گذشته حدود ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری شده اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن اظهار تاسف از ساده انگاری بیماری، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، ادامه مسافرت ها و برگزاری دورهمی ها در استان، اظهار داشت: گیلانی ها باید بدانند که تعداد تخت های بیمارستان ها و توان کادر درمان در استان محدود است و اگر شرایط به همین صورت پیش برود، در ایام آینده احتمال وقوع مشکلات وجود دارد.
دهنادی مقدم، با اشاره به اینکه قدرت انتقال کرونای دلتا حدود ۶۰ درصد بیشتر از نوع جهش یافته انگلیسی و میزان کشندگی آن هم بالاترست، خاطرنشان کرد: خطر گسترش موج مبتلا شدن و نتایج ناگوار آن جدی است.
وی ضمن اشاره به این که ویروس های تنفسی مختلف از نظر پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اظهار داشت: قدرت ویروس افزایش پیدا کرده است، اما متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی روند کاهشی داشته است.
معاون علوم پزشکی گیلان، ضمن اشاره به محدودیت ظرفیت تخت های بیمارستانی در گیلان، تصریح کرد: اضافه شدن روزانه بیشتر از ۲۰۰ تا ۳۰۰ بیمار جدید سبب می شود به شرایط بحرانی برسیم.



1400/05/06
22:38:27
5.0 / 5
764
تگهای خبر: گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg