شمال برگ ShomalBarg.ir

افزایش مهاجرت ها به رشت

افزایش مهاجرت ها به رشت

شمال برگ: مدیر ایمنی و مهندسی ترافیك شهرداری رشت اظهار داشت: با عنایت به افزایش جمعیت و مهاجرت از استان های غربی و جنوبی به استان گیلان باید به كمك نگرش جدید حمل و نقل در دنیا به جای ایجاد معابر جدید به كمك ارتقا حمل و نقل عمومی، افزایش دسترسی بدون افزایش جابه جایی، ترغیب حمل و نقل غیرموتوری و... ایجاد كرد.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، حسن هادی زاده، امروز در بازدید از اجرای اصلاح هندسی در سطح شهر رشت اظهار داشت: همچون اساسی ترین مسایل در حوزه حمل و نقل اصلاح هندسی معابر، میادین و تقاطع های سطح شهر است.
وی ادامه داد: با عنایت به این كه خیلی از معابر و تقاطع های شهر كه در سال های بسیار دور راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته با اصول مهندسی راه و ترافیك تطابق نداشته و یا برای حجم ترافیك كنونی پیش بینی نشده است، با افزایش جمعیت و تعداد وسایل نقلیه و هم چنین سفرهای درون شهری معابر مذكور پاسخگوی سیستم شهری نیست.
هادی زاده افزود: با عنایت به این كه امروزه سیستم های حمل و نقل در شهرها به صورت یكپارچه مورد بررسی قرار می گیرد و نابسامانی حمل و نقلی در نقطه ای از شهر می تواند بر دیگر معابر و بخش های ترافیكی باز اثر بگذارد، نیاز به اصلاح هندسی بطور جدی احساس می شود.
وی اشاره كرد: باید توجه كرد كه اصلاح های مذكور با بازگشایی معابر جدید برمبنای طرح های تفصیلی كه سند بالادستی شمرده می شود منافاتی نداشته و این مساله باید به صورت موازی و در كنار هم پیش روند. حتی می توان گفت معابر جدیدی كه با هزینه بسیار بالای تملك و راه اندازی ایجاد می شوند در صورتیكه معابر و گره های قبلی به شكل صحیح عمل نكنند، كارایی بهینه خودرا نخواهد داشت.
هادی زاده افزود: اصلاح هندسی معابر و تقاطع ها یكی از اصلی ترین كارهای مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیك است. اصلاح و یا ایجاد جزایر راست گرد، جداكننده های وسط معبر، پیاده روها، محیط و شعاع میادین، حذف و یا تغییر جهت های حركتی در گره ها و... همچون فعالیت های این مدیریت در بخش مذكور است.
ایشان سپس اضافه كرد: جهت كلیه تغییرات ابتدا وضعیت میدانی و معارضات توسط مشاور برداشت شده و سپس بررسی های دقیق و پیاده سازی طرح های مورد نظر در صورت نیاز شبیه سازی باز انجام می گیرد و در مرحله بعد، سپس بررسی ها و مباحث فنی در صورت تایید به پیمانكار جهت اجرا ابلاغ می شود.
مدیر ایمنی و مهندسی ترافیك شهرداری رشت اظهار داشت: اصلاح هندسی میدان مصلی، ایجاد جداكننده وسط خیابان طالقانی، تغییر وضعیت حركتی در میدان بسیج و تقاطع خیابانهای استقامت و بزرگراه شهید بهشتی، ایجاد وضعیت جدید ترافیكی در میادین گاز و توحید و غزنوی، دور برگردان های ابتدای خیابان لاكانی، رودباری و سردار جنگل و... نمونه ای از فعالیت هایی است كه امسال انجام شده است.
وی اشاره كرد: در كنار كلیه فعالیت های فوق با عنایت به افزایش جمعیت و مهاجرت از استان های غربی و جنوبی به استان گیلان و پیشگیری از ایجاد وضعیت فوق بحرانی كه در شهرهایی مانند تهران، اصفهان، مشهد به وجود آمده است به كمك نگرش جدید حمل ونقل در دنیا و كشور در خصوص این كه به جای ایجاد معابر جدید به كمك ارتقا حمل و نقل عمومی، افزایش دسترسی بدون افزایش جابه جایی، ترغیب حمل و نقل غیرموتوری و... ایجاد كرد.




1397/12/09
16:18:03
5.0 / 5
4798
تگهای خبر: حمل و نقل , رشت , سفر , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
شمال برگ shomalbarg