شمالبرگ ShomalBarg.ir
مدیركل امور بانوان گیلان:

كتاب و كتابخوانی بهانه ای برای ارتباط حسنه اعضای خانواده باشد

كتاب و كتابخوانی بهانه ای برای ارتباط حسنه اعضای خانواده باشد

به گزارش شمال برگ از گیلان مدیرکل امور بانوان گیلان، یکی از دغدغه های حوزه زنان و خانواده را گفت وگوی بین اعضای خانواده دانست و اظهار داشت: باید به بهانه کتاب و کتابخوانی زمینه ایجاد ارتباط حسنه بین اعضای خانواده را فراهم نماییم.


زهرا یعقوب نژاد در حاشیه مراسم افتتاح کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی شهر صومعه سرا، راه اندازی کتابخانه مادر و کودک را یک پروژه خلاق و ابتکاری دانست و اظهار داشت: هم افزایی دستگاه های اجرایی استان برای افتتاح کتابخانه پروفسور مریم میرزاخانی نشان دهنده اهتمام مدیران نسبت به مقوله کتاب و کتابخوانی است.
وی یکی از دغدغه های حوزه زنان و خانواده را گفت وگوی بین اعضای خانواده دانست و افزود: چنین پروژه هایی که نقش مادران را در کنار فرزندان می بیند، باعث شکل گیری فضای گفت وگو در کنار ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، ضمن اشاره به نقش کتابخانه های ویژه مادر و کودک در عرضه آموزش و مشاوره جهت برقراری ارتباط سالم و ایجاد مهارت های زندگی برای اعضای خانواده، اظهار داشت: باید به بهانه کتاب و کتابخوانی زمینه ایجاد ارتباط حسنه بین اعضای خانواده را فراهم نماییم.
پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز، از این کتابخانه بعنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان یاد کرد و اظهار داشت: این فضای کتابخانه ای در جوار مدرسه و داخل بافت جمعیتی محله قرار دارد و صبح ها به دانش آموزان و پس از ظهرها به مخاطبان محله عرضه خدمت می کند.
وی ضمن اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص قرار گرفتن کتاب در سبد فرهنگی خانوار، اظهار نمود: فرهنگ کتاب و کتابخوانی زمینه نشاط و شادابی خانواده ها را فراهم می کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، منابع و محتوای موجود در کتابخانه پروفسور مریم میرزاخانی را در رابطه با مسائل آموزشی و تربیتی و ارتقای سطح دانش مخاطبان دانست و اظهار داشت: کلیه کتابخانه های عمومی استان را مجهز به بخش کودک و نوجوان کردیم تا بتوانیم فرزندانی متفکر و آینده ساز برای میهن اسلامی تربیت نماییم.
کرمی، با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه های عمومی به دنبال ایجاد فضای مناسب مطالعه برای مخاطبان است، متذکر شد: دسترسی ساده به منابع کتابخانه ای، اجرای برنامه های فرهنگی، برگزاری کارگاه های آموزشی و استفاده از فضای مجازی در دوران کرونا در دستور کار کتابخانه های عمومی استان قرار دارد.
وی از تجهیز دومین کتابخانه عمومی ویژه مادر و کودک گیلان با ۱۰۰۰ عنوان کتاب اطلاع داد و بیان نمود: بیشتر از ۵۰ میلیون تومان اعتبار جهت تجهیز و آماده سازی این کتابخانه تخصیص یافته است بنابراین درصدد توسعه کتابخانه های مادر و کودک در بافت های پر جمعیت شهری هستیم.




منبع:

1400/02/21
14:13:39
5.0 / 5
1286
تگهای خبر: زمین , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg