شمالبرگ ShomalBarg.ir

شنیدن آوای مرال های دیلمان و درفك بیشتر شد

شنیدن آوای مرال های دیلمان و درفك بیشتر شد

شمال برگ: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهكل اظهار داشت: امسال آوای مرال ها و مشاهدات عینی این گونه های جانور ثمین بیشتر از سال قبل در منطقه شكار ممنوع دیلمان و درفك است.


لطیف جواهردشتی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: منطقه شكار ممنوع دیلمان و درفك به لحاظ زیستگاه مرال بسیار در گیلان حائز اهمیت می باشد و بیشترین جمعیت این گونه در همین منطقه مشاهده می شود.
وی ادامه داد: امنیت و غذا یكی از مؤلفه های مهم حفظ و ازدیاد جمعیت گونه های جانوری است و خوشبختانه هم اكنون تا حدود مناسبی این مؤلفه ها برای مرال های سیاهكل موجود است.
جواهردشتی با بیان این كه منطقه های شكار ممنوع اولویت پنجم حفاظت های زیست محیطی هستند، اشاره كرد: به جرأت می توان اظهار داشت كه حضور گونه های شاخص حیات وحش استان در منطقه شكار ممنوع دیلمان و درفك بیشتر از دیگر پناهگاه ها و یا پارك ملی و … است.
وی اشاره كرد: برمبنای آوا شنوایی و مشاهدات عینی كه در این منطقه صورت گرفته امسال آوای مرال ها بیشتر از سال های گذشته شنیده شده است و این امر مایه خوشی است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهكل درباب شكارچیانی كه طمع به شكار مرال های این منطقه دارند، اضافه كرد: شامگاه گذشته یگان هوشیار و ساعی حفاظت محیط زیست سیاهكل در منطقه شكار ممنوع دیلمان و درفك سپس وصول اطلاعات از طرف مخبرین و علاقه مندان به طبیعت در خصوص حضور شكارچی در، طی گشت زنی و ساعتی در كمین ماندن سپس رؤیت دو نفر شكارچی به همراه دو قلاده سگ شكاری با اسلحه نسبت به دستگیری آنان اقدام نمودند.
وی اظهار داشت: متخلفین ابتدا مبادرت به فرار و اسلحه را به جایی پرتاب می كنند اما مأمورین سپس تعقیب و گریز چند ساعته كه در میانه راه نیروهای انتظامی بخش دیلمان باز وارد ماجرا شدند، ضمن دستگیری متخلف و با یافتن اسلحه، و اعترافات پرونده برای ارسال به مراجع قضائی اقدام می كنند.
جواهردشتی ضمن تشكر از همه مردم و علاقمندان به طبیعت و حیات وحش كه در این زمینه با محیط زیست همكاری بسیار مؤثری دارند از تمام شكارچیان درخواست نمود، طبق قوانین و ضوابط تعریف شده و دستورالعمل های موجود نسبت به شكار اقدام و از هر گونه شكار درون مناطق حفاظت شده و شكار ممنوع پرهیز كنند.



1397/11/30
14:21:07
5.0 / 5
4783
تگهای خبر: زمین , گیلان , نور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg