شمالبرگ ShomalBarg.ir
دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

قرآن انسان را غنی و بی نیاز می كند

قرآن انسان را غنی و بی نیاز می كند

به گزارش شمال برگ از گیلان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن اشاره به اینکه کسی نیست که با قرآن ارتباط برقرار کند و فقیر بماند، اظهار داشت: قرآن کریم، انسان را غنی و بی نیاز می کند.


آیت الله «رضا رمضانی گیلانی» در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه میهمانی خدا است، اظهار نمود: انسان بعد از استماع، تلاوت، تفکر و تحقق، می تواند انس با قرآن داشته باشد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه انس با قرآن سبب می شود، انسان زندگی را درست درک کرده و به هویت خود برسد، اضافه کرد: یکی از اشکالات امروز جامعه بشری، بی هویتی است.
وی با تکیه بر اینکه عده ای در زندگی شخصیت خویش را گم کرده و در راه بی هویتی در حرکت هستند، اظهار داشت: علت این اتفاق این است که خویش را نشناخته اند و از حیات و زندگی واقعی خود، درک و فهم درستی نداشته اند.
آیت الله رمضانی خاطرنشان کرد: قرآن کریم درباره تمام ابعاد وجودی انسان سخن می گوید و فهم و درک درست از حقیقت انسان‎ها را می دهد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره وصف قرآن کریم در نهج البلاغه و نگاه امیر المومنین(ع) به قرآن، تصریح کرد: قرآن، کتاب هدایت است و ما باید با این نگاه، آنرا مطالعه و تلاوت نماییم.
وی با اشاره به اینکه قرآن، سخنگویی است که هیچگاه دروغ نمی گوید، تصریح کرد: کسی با قرآن هم نشین نمی گردد مگر اینکه مورد هدایت قرار گیرد؛ خودش را بهتر می شناسد و از کوردلی و گمراهی اش کم می شود.
آیت الله رمضانی ضمن اشاره به اینکه کسی نیست که با قرآن ارتباط برقرار کند و فقیر بماند، اظهار داشت: قرآن کریم، انسان را غنی و بی نیاز می کند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: بعضی ها این بی نیازی را در ثروتمند بودن می دانند که البته این ثروتمندی با یک چشم به هم زدنی می تواند از بین برود و بعد از مرگ هم از فرد جدا می شود.
وی ضمن اشاره به اینکه هیچ کدام از ثروت، قدرت و مسئولیت ها همراه با انسان به گور نمی رود، خاطرنشان کرد: عمل صالح، اخلاق مداری، فهم و درک و... است که در این دنیا و آخرت همراه انسان است.
آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه درد جامعه بشری این است که درک درستی از خود، زندگی و جامعه ندارند و بنابراین مسیر حرکت به انحراف کشیده می شود، تصریح کرد: همه باید درمان خویش را از قرآن بخواهند و این کتاب آسمانی است که جلوی انحراف را گرفته است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن اشاره به اینکه باید در سختی ها از قرآن یاری بطلبیم، اضافه کرد: قرآن تنها شفا برای دردها و بیماری ها است.
وی اظهار نمود: قرآن کریم درمانی برای بیماری هایی مانند کفر، نفاق، شرک، جهل، سرکشی و گمراهی است، اظهار داشت: این کتاب آسمانی بدترین و خطرناک ترین امراض را شفا می دهد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه باید تلاش نماییم به وسیله قرآن، خواسته های خویش را از خداوند طلب نماییم، ابراز کرد: قرآن سبب می‎شود تا انسان توجه درستی به حقیقت پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: باید از خداوند طلب نماییم که به ما توفیق دهد تا استماع درست از قرآن داشته باشیم، قرآن را خوب تلاوت نماییم، نسبت به آیات قرآن خوب تفکر نماییم و خودمان را به قرآن عرضه نماییم.
آیت الله رمضانی اذعان کرد: زمانی قرآنی می شویم که انطباق بیشتر با آیات و محتوای قرآن کریم داشته باشیم.




منبع:

1400/02/04
10:07:48
5.0 / 5
1079
تگهای خبر: گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
شمال برگ shomalbarg