شمال برگ ShomalBarg.ir

او برای قتل سلمان رشدی زمین اهدا كرده

او برای قتل سلمان رشدی زمین اهدا كرده

به گزارش شمال برگ مدیر مسئول مجتمع فرهنگی شهید مازح اظهار داشت: به واسطه فرمان امام در خصوص حكم ارتداد سلمان رشدی، یكی از اهالی روستای كیاپی، 5000 متر مربع زمین زراعی و باغی خویش را برای قتل رشدی اختصاص داد كه این سبب شد این روستا به دهكده جهانی مقاومت شهرت پیدا كند.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی در نشست خبری درباره بازخوانی فتوای ۳۰ ساله امام خمینی (ره) به مناسبت گرامیداشت سالروز فتوای اعدام سلمان رشدی مرتد برگزار گردید توضیح داد: از آنجایی كه سلمان رشدی به مقدسات مسلمانان توهین كرده بود امام خمینی حكم اعدام او را صادر كرد، چونكه توهین به مقدسات توهین به افرادی بوده كه به این مقدسات احترام می گذارند.
وی تصریح كرد: حالا بعد از گذشت ۳۰ سال از فرمان امام راحل در خصوص مرتد بودن سلمان رشدی هنوز این حكم پابرجا می باشد و مربوط به زمان و مكان خاصی نمی گردد و قابل تغییر نیست.
زارعی با اشاره به شهرت جهانی روستای كیاپی به واسطه حكم ارتداد سلمان رشدی بیان كرد: همان زمان كه زمزمه هایی برای تغییر فتوای تاریخی امام راحل در خصوص مرتد بودن سلمان رشدی پیش آمده بود، مرحوم زارعی ۵۰۰۰ متر مربع زمین زراعی و باغی خویش را برای قتل سلمان رشدی اختصاص داد كه از شبكه های خارجی و داخلی برای مصاحبه با وی به روستای كیاپی آمدند تا صحت و سقم مبحث را اطلاع رسانی كنند و این سبب شد روستای كیاپی به دهكده جهانی مقاومت شهرت پیدا كند.
وی با اشاره به اینكه هنوز منتظریم خبر خوش قتل سلمان رشدی را بشنویم و این زمین را اهدا نماییم، اظهار داشت: ما شبكه حكومتی و دولتی نبوده و هیچ بودجه دولتی نداریم و كاملاً یك شبكه مردمی هستیم و هم اكنون از محل برداشت محصولات باغی این زمین، در همین راه هزینه می نماییم.
مدیر مسئول مجتمع فرهنگی شهید مازح با اشاره به اینكه با راه اندازی شبكه جهانی مقاومت موفق شدیم یك ارتباط دقیقی بین جریان مقاومت در منطقه و دنیا حاكم نماییم با اشاره به شهادت شهید مازح اظهار داشت: شهید مازح مكان اقامت سلمان رشدی را شناسایی كرده بود و در یك حركت انقلابی قصد به قتل رساندن سلمان رشدی را داشت.
وی ادامه داد: شهید مازح در طبقه دوم ساختمانی كه سلمان رشدی اقامت داشت اسكان گرفته بود كه به علل امنیتی در این اقدام جهادی به شهادت رسید.
زارعی خاطرنشان كرد: خانواده شهید مازح زمانی به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند و در آن دیدار مقام معظم رهبری از اقدام شیخ حسین زارعی برای جایزه قرار دادن قتل سلمان رشدی مرتد قدردانی كردند.
وی با اشاره به اینكه روستای كیاپی محل رفت و آمد جریان مقاومت اسلامی از سراسر جهان است، خاطرنشان كرد: میهمانان و دانشجویان از آمریكای لاتین، نیجریه، كشمیر، هندوستان، فلسطین، لبنان، عراق و جریان مقاومت بحرین و یمن در یادمان شهید مازح حضور پیدا می كنند و هر سال در سالروز فتوا مراسمی را در همان دهكده برگزار می نماییم.
مسئول پیگیری شبكه مردمی فتوای تاریخی حضرت امام (ره) با اشاره به اینكه ای كاش این مكان بعنوان سند تاریخی به كشور معرفی شود، بیان كرد: در چند سال قبل به اداره كل میراث فرهنگی مازندران درخواست دادیم تا یادمان شهید مازح را ثبت ملی كند تا آنرا بهتر به جهان و مردم معرفی نماییم اما تابحال به نامه های ما هیچ پاسخی داده نشده است.
زارعی از طریق اندازی "سایت ۲۵ فتوا" با مبحث فتوای تاریخی امام راحل در روستای كیاپی اطلاع داد و اظهار داشت: از این سایت پنجشنبه هفته جاری با حضور سردار فدوی فرمانده قدرتمندی كه ملوانان آمریكایی را در آب های سرزمینی كشورمان به اسارت درآورده بود، رونمایی می شود.
پیش از این همسر سابق سلمان رشدی، نویسنده كتاب موهن آیات شیطانی در كتاب جدید خود از وی بعنوان فردی نیازمند، حسود و بی محبت یاد كرده است.
به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا و به نوشته روزنامه تلگراف كه در سال ۹۴ انتشار یافت، پادما لاكشمی، همسر سابق سلمان رشدی در كتاب بیوگرافی خود درباره وی و زندگی مشتركش نوشته است: سلمان هر سالی كه برنده جایزه نوبل ادبیات نمی شد نیاز به تسلی و دلداری داشت! ازدواج ما سرشار از حسادت و عدم امنیت بود.
لاكشمی بعد از آنكه از رشدی بعنوان همسری "سرد و سنگ" یاد می كند، وی را "یك سرمایه گذار بد" می خواند.
این مدل و قاضی هندی - آمریكایی در ادامه این كتاب، پرده از سه سال زندگی مشتركش با نویسنده كتاب آیات شیطانی برمی دارد.
این زوج در سال ۱۹۹۹ در یك مهمانی در نیویورك در حالی با یكدیگر ملاقات كردند كه لاكشمی ۲۸ ساله و مجرد و رشدی ۵۱ ساله بود و با همسر سومش زندگی می كرد. لاكشمی و رشدی در سال ۲۰۰۴ با یكدیگر ازدواج كردند.
به قول لاكشمی در این ازدواج كه سه سال بیشتر به طول نینجامید، رشدی اهمیتی به خانواده نمی داد. وی همواره در تلاش بود تا در مجامع عمومی از زیر سایه رشدی بیرون برود. لاكشمی، رشدی را همسری نامهربان و سرد توصیف می كند كه كوچك ترین دركی از سوی مقابل خود ندارد.
سلمان رشدی، نویسنده مرتد كتاب "آیات شیطانی" كه سالهاست مخفیانه زندگی می كند، در سال ۹۶ بار دیگر در اظهاراتی جنجال برانگیز اینبار كتاب آسمانی قرآن را زیر سوال برده است.
به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، با گذشت نزدیك به ۳۰ سال از تألیف كتاب موهن "آیات شیطانی"، این نویسنده انگلیسی هندی الاصل بار دیگر با گفتن اینكه نمی خواهد قرآنی را بخواند كه از دیدگاه وی "لذت بخش" نیست، خشم مسلمانان را برانگیخته است.
این نویسنده مرتد افزوده است: قرآن یك كتاب لذت بخش نیست چون بخش اعظم آنرا روایت ها و داستان ها تشكیل نمی دهند. تفاوت بزرگ میان تورات، انجیل و قرآن این است كه قرآن پایین ترین میزان روایات و حكایات را نسبت به آنها دارد.
به نوشته دیلی میل، این اظهارات سلمان رشدی در جریان سخنرانی در فستیوال ادبی چلتنهام انگلیس عنوان شد و وی بار دیگر حضور دین و مذهب در زندگی انسان ها را زیر سوال برد.
سلمان رشدی ۷۰ ساله بعد از انتشار كتاب "آیات شیطانی" در سال ۱۹۸۸ تحت حفاظت ۲۴ ساعته پلیس زندگی كرده است.





1397/11/26
21:12:13
5.0 / 5
4823
تگهای خبر: زمین , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg