شمال برگ ShomalBarg.ir

كمبود تخت های دیالیز در مازندران

كمبود تخت های دیالیز در مازندران

شمال برگ: رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران از كمبود تخت های دیالیز در این استان آگاهی داد.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، سیدعباس موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه تعداد تخت دیالیز از ۸ به ۲۵۲ تخت در مازندران رسیده است، افزود: در سال های گذشته تعداد تخت دیالیز افزایش پیدا كرده است ولی جوابگوی بیماران دیالیزی نیست و باید تخت دیالیزی در این حوزه توسعه پیدا كند.
وی ادامه داد: تلاش می نماییم جانمایی بیمارستان ها برمبنای آمایش سلامت، نهادینه شود و در این زمینه تسلیم فشارهای سیاسی نخواهیم شد. هم اكنون به دنبال راه اندازی بیمارستان های بزرگ هستیم و می دانیم در چه مكان هایی باید توسعه بیمارستانی اتفاق بیفتد.
وی در ارتباط با كمبود داروهای بیماران خاص اشاره كرد: در تأمین اغلب داروها مشكلی وجود ندارد و بعضی از كمبودها ناشی از نبود برندهای خاص است كه این موارد محدود بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران در ارتباط با مرگ مادران حامله و نظارت ها در این امر اظهار داشت: سالانه ۳۶ تا ۴۰ هزار حاملگی در مازندران اتفاق می افتد كه از این میان ۱۹ هزار نفر در معرض خطر، ۷۰۰ حاملگی پرخطر و ۶۰۰ حاملگی خیلی پرخطر است. همین طور مرگ بعضی از مادران حامله غیرقابل پیش بینی شمرده می شود چونكه مرگ برخی بر اثر تصادف و بیماری های صعب العلاج اتفاق می افتد. تعداد مرگ و میر كودكان زیر یكسال باز از ۹۳ در هر هزار تولد به ۷.۱ در هر هزار تولد رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران در مورد طولانی شدن پروژه راه اندازی بیمارستان جایگزین رازی قائم شهر اشاره كرد: این پروژه اولویت اول وزارت بهداشت بوده و هم اكنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیكی داشته و در زمان كوتاهی به بهره برداری خواهد رسید.
وی اشاره كرد: با توسعه نظام شبكه بهداشت و درمان در سطح استان و ساخت خانه های بهداشت، مراكز بهداشتی و درمانی روستایی، شهری و پایگاه بهداشتی و با اقداماتی مانند پوشش ۱۰۰ درصدی واكسیناسیون، غربالگری و جمع ‏آوری، ثبت و تجزیه و تحلیل اطلاعات بخش سلامت، به اهدافی همانند ریشه كنی، حذف و كنترل بیماری هایی نظیر فلج اطفال، كزاز نوزادی، سرخك، سرخجه، دیفتری، سل و مالاریا، كاهش میزان مرگ و میر مادران باردار، كودكان و نوزادان زیر یك ماه و كاهش بروز تالاسمی ماژور رسیدیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران تصریح كرد: طی ۵ سال اخیر باز با اجرای برنامه پزشك خانواده روستایی و شهری، سبب شناسایی بیشتر از ۱۶۰ هزار بیمار دیابتی و ۲۵۰ هزار بیمار فشارخون بالا را فراهم كردیم.




1397/11/25
23:07:02
5.0 / 5
4811
تگهای خبر: زمین , مازندران , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg