شمالبرگ ShomalBarg.ir

مقبولیت تولیدات گیلان در بین كشورهای شمالی ایران

مقبولیت تولیدات گیلان در بین كشورهای شمالی ایران

از گیلان استاندار گیلان از مقبولیت تولیدات گیلان در بین همسایگان خصوصاً کشورهای شمالی ایران خبرداد.


ارسلان زارع امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان، یکی از مولفه های تحقق سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را توسعه صادرات غیرنفتی عنوان نمود و اظهار داشت: اقدامات بخش دولتی و خصوصی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تحقق این شعار تأثیرگذار است.
وی به هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی استان برای سال جاری و تحقق ۵۹۲ میلیون دلاری تا زمان حاضر اشاره و اشاره کرد: باتوجه به ظرفیت بالای استان در این عرصه، به این میزان قانع نیستیم و برای سال ۱۴۰۰، هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری مورد انتظار است.
زارع افزود: افزایش پست اسکله ها و توسعه بندرانزلی و کاسپین می تواند بسترساز رشد میزان صادرات به بیش از یک میلیارد دلار باشد که جزو هدفگذاری استان است.
وی به استفاده مطلوب گیلان از پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا نسبت به استان های دیگر اشاره نمود و اظهار داشت: گیلان با صدور ۳۲ هزار فرم CT۳ در طول ۱۱ ماه با مشارکت اتاق تجاری، بیشترین بهره مندی را از تشکیل میز اتحادیه اوراسیا داشته است.
استاندار گیلان با اعلان اینکه از ظرفیت وجود بنادر انزلی و کاسپین با تکمیل کریدور شمال - جنوب و اتصال راه آهن باید استفاده بیشتری شود، اضافه کرد: رشد ۸۲ درصدی صادرات کالا از بندرآستارا از شروع سال جاری تا حالا نسبت به زمان مشابه سال قبل حاصل تلاش بازرگانان، گمرک و بنادر استان است.
وی نقش محصولات کشاورزی استان در توسعه صادرات را بسیار اثرگذار دانست و با اشاره به مقبولیت تولیدات گیلان در بین همسایگان خصوصاً کشورهای شمالی، اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات حمایتی به سرمایه گذاران در جهت توسعه صنایع تبدیلی، برندسازی، بسته بندی مطلوب و فرآوری محصولات، می توانیم زمینه ترغیب آنان را فراهم نماییم.
استاندار گیلان فاصله گرفتن از خام فروشی محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: طی دو سال اخیر کالاهای بسته بندی و برندسازی شده بمراتب ارزش افزوده بالاتری را به وجود آورده اند.
وی بر ضرورت توجه مضاعف به تولید کالاهای صادرات محور در جهت رقابت پذیری بیشتر تاکید کرد و اضافه کرد: باتوجه به امکانات و ارتباطات موجود در فضای سایبری، بستر بازاریابی محصولات و معرفی آنان در وضعیت فعلی بیش از گذشته برقرار است که باید از آن استفاده بهینه کرد.
زارع بهره گیری از پشتوانه تحقیق، پژوهش و مطالعه بازار هدف کشورهای همسایه در امتداد افزایش یا کاهش صادرات را بسیار اثربخش دانست و اظهار داشت: توجه به رعایت ضوابط و مقررات فنی کشورهای هدف و نیز آموزش تجار مورد تاکید است.



1399/12/12
10:14:24
0.0 / 5
1240
تگهای خبر: آستارا , اقتصادی , تولید , زمین
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg