شمالبرگ ShomalBarg.ir

افتتاح بزرگترین سد لاستیكی كشور

افتتاح بزرگترین سد لاستیكی كشور

به گزارش شمال برگ استاندار گیلان، با اشاره به اینكه بهره برداری از سدهای لاستیكی كمك جدی به تامین آب كشاورزی می كند، متذكر شد: با لایروبی آب بندان ها ۴۰۰ میلیون مترمكعب آب تنظیمی به آب های استان اضافه می شود.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری در مراسم بهره برداری از سد پهلوان بست لنگرود، بزرگترین سد لاستیكی كشور كه با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور اثربخش نوبخت در استان، اظهار نمود: به جهت اینكه گیلان با مشكل آب كشاورزی مواجه نشود باید توجه ویژه ای به آب منطقه ای در چهار سطح داشته باشیم.
وی سطح اول را شامل سدهای بلند استان همچون منجیل و شفارود و پلرود و لاسك دانست و اضافه كرد: باید سدهای لاستیكی و كوتاه را خیلی زود، تكمیل و آماده بهره برداری نماییم. هم اكنون ۱۱ سد لاستیكی برای گیلان تعریف شده كه اجرای آنها نیازمند اهتمام دولت می باشد.
استاندار گیلان با اشاره به اینكه بهره برداری از سدهای لاستیكی كمك جدی به تأمین آب كشاورزی می كند، متذكر شد: آب بندان ها را در دستور كار داریم و خوشبختانه سازه های متعددی با پراكنش خوب در استان وجود دارد و می توانیم بدون اعتبارات عمرانی و با استفاده از منافع حاصل از لایروبی برای پیمانكاران این كار را به انجام برسانیم و ۴۰۰ میلیون مترمكعب آب تنظیمی به آب های استان اضافه نماییم.
سالاری با اشاره به ممنوعیت حفر چاه در كشور، خاطرنشان كرد: استان گیلان شرایط ویژه ای دارد و گاهاً بالا بودن سطح آب های زیرزمینی مشكلاتی بوجود می آورد بنابراین اگر چاه هایی با عمق كم حفر شود ما را از گرفتاری های فعلی آب نجات می دهد.
وی از رشد بالغ بر ۱.۵ برابری پروژه های افتتاحی دهه فجر امسال گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل اطلاع داد و اظهار داشت: امسال ۱۲۸۰ پروژه با اعتبار یك هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان افتتاح می شود. شهرستان لنگرود هم ۱۸۸ پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان دارد.
نماینده دولت در گیلان، افتتاح بندر چاف – چمخاله را یك اقدام جدید در كشور دانست و تصریح كرد: این بندر یك بندر ویژه مسافری و گردشگری می باشد. همینطور در شهرستان لنگرود طی ماه های آینده پروژه های خوبی به بهره برداری می رسد كه همچون آن می توان به دو بیمارستان و اورژانس هوایی اشاره نمود.



1397/11/20
22:43:42
5.0 / 5
4551
تگهای خبر: زمین , كشاورزی , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg