شمالبرگ ShomalBarg.ir
پرسش یك صادركننده؛

چه كسانی پول مشوق صادراتی مرغداران را خورده اند؟

چه كسانی پول مشوق صادراتی مرغداران را خورده اند؟

به گزارش شمال برگ صادركننده نمونه ملی اظهار داشت: 50 میلیارد تومان مشوق صادراتی توسط صندوق ملی طیور هنوز پرداخت نشده است.


یوسف رمضانی، تولیدكننده و صادركننده نمونه ملی مرغ با انتقاد از پرداخت نشدن مشوق صادراتی صادركنندگان مرغ اظهار داشت: دولت در اواخر سال 93، 50 میلیارد تومان مشوق صادراتی مرغ را به وزارت جهاد كشاورزی داد كه این وزارت خانه هم پول را به حساب صندوق ملی طیور واریز كرد.
وی با اشاره به اینكه تابحال یك ریال از این پول به صادركنندگان پرداخت نشده است، اظهاركرد: ده ها بار در این زمینه مصاحبه كردم، از وزیر جهاد و استانداران وقت بارها خواسته ام كه طلب صادركنندگان را پرداخت كنند اما تابحال اتفاقی نیفتاده است.
این صادركننده نمونه ملی مرغ، میزان صادرات را در سال های 95 و 96 بیشتر از 12 هزار تن گوشت سفید اعلام نمود و اظهار داشت: به علت پرداخت نشدن مشوق صادراتی مرغ و نبود پشتیبانی از صادركنندگان امسال رغبتی برای صادرات نداشتم.
رمضانی اضافه كرد: سهم مجموعه تولیدی ام از 50 میلیارد تومان مشوق صادراتی دولت 12 میلیارد تومان بوده است كه تابحال ریالی پرداخت نشده است. از بس پیگیری كردم و جواب نگرفتم خسته شده و از ادامه مطالبه این حق قانونی پشیمان شده ام؛ به من گفتند كه پیگیری نكنی بهتر است، به همین خاطر از ادامه مطالبه این حق قانونی منصرف شده ام.
صادركننده نمونه ملی صادرات مرغ بیان كرد: قرار بود این پول بعنوان مشوق صادراتی به ازای هر كیلویی كه صادر گردیده است پرداخت گردد و اصلا قرار نبود در چارچوب تسهیلات باشد پس چرا تابحال صندوق طیور پرداخت نكرده است و سئوالی است كه باید پاسخ دهد.
وی افزود: بعد از یك سال پرداخت 50 میلیارد تومان مشوق صادراتی مرغ به صندوق طیور، این صندوق اعلام نمود كه به من 3 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره می دهد كه باید 4ماهه برگردانم؛ من تولید كننده ام، صدقه خور كسی نیستم كه می خواهند پولی كه حقم است به من صدقه دهند.
رمضانی بیان كرد: دیگر روحیه ای برای صادرات ندارم؛ در ابتدا خیلی راغب بودم صادرات داشته باشم به گونه ای كه در عراق و تاجیكستان سردخانه زدم، خوردوهای مخصوص حمل و نقل خریداری كردم، سفیران قطر و عمان را برای بازدید از واحد تولیدی ام به مازندران آوردم، با امارات رایزنی كردم اما امروز به جایی رسیده ام كه دیگر شوق صادرات ندارم چرا اینكه شوق را از صادركننده مرغ گرفته اند.



1397/11/05
19:45:36
5.0 / 5
4554
تگهای خبر: حمل و نقل , زمین , كشاورزی , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg