شمال برگ ShomalBarg.ir
جراح و متخصص زنان دانشگاه علوم پزشكی بابل خبر داد

شیوع بی اختیاری ادراری و اختلالات كف لگن در بانوان

شیوع بی اختیاری ادراری و اختلالات كف لگن در بانوان

مازندران جراح و متخصص زنان دانشگاه علوم پزشكی بابل از شیوع بی اختیاری ادراری و اختلالات كف لگن در بانوان آگاهی داد.



آزیتا قنبرپور با اشاره به اینکه اختلالات کف لگن با علائمی همراه بوده که شایع ترین علامت خروج توده از واژن یا به زبان ساده افتادگی رحم، افتادگی مثانه، افتادگی روده است، اظهار داشت: علایم شایع اختلالات کف لگن علایم اداری بوده که شامل بی اختیاری یا مشکل در تخلیه ادار و علایم گوارشی شامل مشکل در دفع مدفوع و بی اختیاری مدفوع است.
وی بیان کرد: بی اختیاری اداری در خانم ها با افزایش سن زیاد می شود و انواع مختلفی دارد؛ می تواند با بی اختیاری هنگام سرفه، عطسه، بلند کردن اجسام سنگین همراه باشد که همان بی اختیاری استرسی نامیده می شود.
فلوشیپ اختلالات کف لگن و بی اختیاری ادرار دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در برخی از خانم ها مشکلاتی مانند فوریت در دفع ادار شایع تر بوده است، اشاره کرد: دلیلهای مختلفی برای این اختلالات وجود دارد که از شایع ترین آن می توان به افزایش سن، زایمان های متعدد، انجام کارهای سنگین، بیماری های مزمن ریوی همراه با سرفه مزمن و یبوست و یائسگی اشاره نمود.
قنبرپور اضافه کرد: تعداد زیادی از خانم ها با این مشکلات دست به گریبان هستند اما متاسفانه به سبب خجالت و یا عدم آگاهی از روش های درمانی به پزشک مراجعه نمی کنند و خودرا محکوم به تحمل شرایط سخت می دانند.
وی در همین راستا ادامه داد و اظهار داشت: باتوجه به افزایش امید به زندگی در سراسر دنیا، این انتظار می رود که همه افراد به خصوص خانم های هر جامعه که رکن اساسی خانواده را می سازند از سلامت جسمانی و روانی مناسب برخوردار باشند.
متخصص زنان و زایمان با اعلان اینکه عدم درمان این علایم می تواند در دراز مدت سبب افسردگی و به دنبال آن انزوای فردی و اجتماعی شده و کیفیت زندگی فرد به شدت تحت تاثیر قرار داده و مختل نماید، اشاره کرد: بنا بر این آگاهی بانوان از روش های درمانی بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی افزود: برای این اختلالات درمان های مختلفی در نظر گرفته می شود که بسته به شرایط بیمار و شدت درگیری می تواند از تغییرات ساده در سبک زندگی مانند کاهش وزن، تمرینات ساده ورزشی و فیزیوتراپی تا درمان های داروئی و در نهایت درمان جراحی متفاوت باشد.
قنبرپور اظهار داشت: امیدواریم که با مراجعه به پزشک متخصص و پیشگیری و درمان به موقع، بتوانیم شاهد بانوان سالم تر، شادتر و با کیفیت زندگی بالاتر باشیم.




1399/08/01
21:31:08
5.0 / 5
1627
تگهای خبر: كیفیت , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg