شمال برگ ShomalBarg.ir
سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی عنوان كرد

احتمال بارش ۱۷۰ میلیمتری در سواحل گیلان

احتمال بارش ۱۷۰ میلیمتری در سواحل گیلان

از گیلان سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی، با اشاره به اینكه نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد به منطقه از اواخر وقت امروز است، اظهار داشت: پیش بینی می شود از ۱۰ میلیمتر تا ۱۷۰ میلیمتر در مناطق مختلف بارش داشته باشیم.


شبنم هادی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان گیلان از آغاز هفته، اظهار نمود: طی ۴۸ ساعت گذشته ایستگاه شفت ۸۲ میلیمتر بارندگی را ثبت کرده که بیشترین میزان در بین ایستگاه های هواشناسی استان است.
وی اسب وونی تالش با هشت درجه سلسیوس و رودبار، منجیل و لوشان با ۲۱ درجه سلسیوس را به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان دانست و اضافه کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد به منطقه است.
سرپرست اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان، با اشاره به اینکه سامانه مذکور سیستمی بوده و کل استان را فرا می گیرد، اظهار داشت: از اواخر وقت امروز بارش باران و کاهش دما در استان آغاز می شود و تا چهارشنبه و کماکان پنجشنبه ادامه دارد.
هادی نژاد، ابرناکی، بارندگی، وزش باد و رعد و برق را همچون پدیده های جوی مورد انتظار طی امروز و فردا دانست و خاطرنشان کرد: کاهش نسبی پنج تا ۱۰ درجه ای دما خواهیم داشت و در بعضی از مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه بارندگی ها در سواحل مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: بارندگی از غرب استان شروع شده و از شرق استان خارج می شود بنابراین پیش بینی می شود از ۱۰ میلیمتر تا ۱۷۰ میلیمتر در مناطق مختلف بارش داشته باشیم.
کارشناس هواشناسی گیلان، با اشاره به وجود بارندگی در ارتفاعات، اظهار داشت: آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.



1399/07/14
13:39:58
5.0 / 5
1454
تگهای خبر: گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
شمال برگ shomalbarg