شمال برگ ShomalBarg.ir
نماینده ولی فقیه در گیلان تاكید كرد

لزوم صیانت از جنگل های هیركانی

لزوم صیانت از جنگل های هیركانی

به گزارش شمال برگ از گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینكه صیانت از جنگل های هیركانی به عهده منابع طبیعی است، خاطرنشان كرد: جنگل های هیركانی را به هر نحو می توانید صیانت كنید ضمن اینكه توزیع نهال بین مردم باعث می شود به جنگل طمع نداشته باشند


آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) اظهار نمود: کوه، جنگل، جلگه و دریا جزو انفال محسوب می شوند و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری حافظان انفال هستند.
وی به وجود تمام مواهب طبیعی خدادادی در گیلان اشاره نمود و اضافه کرد: زمین گیلان از ظرفیت همه جانبه برخوردار می باشد و خیلی از گونه های گیاهی و جنگلی در استان وجود دارد.
امام جمعه رشت با اشاره به تغییر مدیریت در عرصه های مختلف، بیان نمود: تغییر مدیریت ها همیشه بر بدی نیست بلکه در جابه جایی ها جوهره انسان شناخته می شود.
آیت الله فلاحتی بر افزایش خودصیانتی و نظارت بر مجموعه جامعه هدف منابع طبیعی تصریح کرد و اظهار داشت: منابع طبیعی گیلان مطمع نظر خیلی از افراد است و می طلبد مسؤلان مربوطه به کوه، جنگل و دریا توجه ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه صیانت از جنگل های هیرکانی به عهده منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: جنگل های هیرکانی را به هر نحو می توانید صیانت کنید ضمن اینکه توزیع نهال بین مردم باعث می شود به جنگل طمع نداشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، خواهان مهار هجوم بی رویه از استان های دیگر در جهت پیشگیری از تخریب منابع طبیعی استان شد و اظهار نمود: حفاظت از محیط زیست باید به روستائیان آموزش داده شود.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه حفظ منابع طبیعی تلاش مجاهدانه را طلب می کند، تصریح کرد: همراهی و همکاری با دستگاه قضا در حفظ انفال اثرگذار است.
ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی اولویت برنامه های منابع طبیعی گیلان است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هم در دیدار مذکور حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی را از وظایف این سازمان عنوان نمود و اظهار داشت: جنگل های هیرکانی میراث باقی مانده از دوران سوم زمین شناسی است و حفظ آن تلاش ویژه را می طلبد.
میرحامد اختری با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی از اولویت برنامه های منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان است، خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت در استان سبب سختی هایی برای حفظ منابع طبیعی استان است.




منبع:

1399/06/13
22:28:06
5.0 / 5
2265
تگهای خبر: حفاظ , دریا , رشت , زمین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
شمال برگ shomalbarg