شمال برگ ShomalBarg.ir

تابحال خسارتی از زمین لرزه امروز مازندران گزارش نشده است

تابحال خسارتی از زمین لرزه امروز مازندران گزارش نشده است

شمال برگ: هر چند در مازندران وقوع زمین لرزه تا به امروز پدیده عجیب و جدیدی نبوده است اما وقوع دو زمین لرزه با مقیاس بالا باعث می گردد تا مردم و مسئولان نسبت به این مورد بیش از پیش هوشیار باشند.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، مازندران در هفته ای كه گذشت شاهد دو زمین لرزه بزرگ بود كه حدودا شهرهای شرقی و مركزی استان، این زمین لرزه را احساس كردند.
هر چند در مازندران وقوع زمین لرزه در مازندران تا به امروز پدیده عجیب و جدیدی نبوده است اما وقوع دو زمین لرزه با مقیاس 4.7 و 4.2 ریشتر باعث می گردد تا مردم و مسئولان نسبت به این مورد بیش از پیش هوشیار باشند.
ظهر امروز پنجشنبه پنجم مهرماه هم در مازندران زمین لرزه ای به بزرگی 4.2 ریشتر به وقوع پیوست، این زمین لرزه به طول جغرافیایی 52.9 درجه و عرض جغرافیایی 36.67 درجه به وقوع پیوست كه در 6 كیلومتری كوهی خیل و جویبار و همینطور 13 كیلومتری ساری بوده است.
تاكنون خسارتی از زمین لرزه امروز گزارش نشده است
علی اصغر احمدی مدیركل مدیریت بحران استان مازندران در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع زلزله در این استان، اظهار نمود: كانون این زلزله در میان سوادكوه شمالی و جویبار بوده است.
وی با اشاره به اینكه قدرت این زمین لرزه 4.2 ریشتر بوده است، اضافه كرد: تابحال با عنایت به پیگیری های به عمل آمده از فرمانداری های شهرستان های جویبار و سوادكوه گزارشی در خصوص خسارت عرضه نشده است.
مدیركل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به ریزش نمای ساختمانی در خیابان ۱۸ دی، ساری تصریح كرد: خسارات احتمالی در دست بررسی می باشد.
وقوع 31 خرد زمین لرزه طی هفته گذشته در مازندران
جمال باكویی رئیس مركز لرزه نگاری مازندران هم در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: دو زلزله 4.2 و 5.2 ریشتری در ظهر امروز به وقوع پیوست.
وی با اشاره به اینكه بعد از زلزله 4.7 ریشتری هفته گذشته تا ظهر امروز، 31 خرد زمین لرزه به وقوع پیوسته است، خاطرنشان كرد: مازندران ظرفیت زمین لرزه هایی با مقیاس بزرگتر را هم دارد.
رئیس مركز لرزه نگاری مازندران با اشاره به اینكه با وجود دو گسل در مازندران این زمین لرزه 4 ریشتری كاملا طبیعی است، اضافه كرد: اگر در گذشته هم روند زمین شناسی منطقه مورد بررسی قرار گیرد مشاهده می گردد كه زمین لرزه های بالای ۶ رشته هم در مازندران گزارش شده بود.
پیش بینی زمین لرزه شدنی نیست
باكویی با اشاره به اینكه همچنان پیش بینی وقوع زمین لرزه امكان پذیر نیست، تصریح كرد: خیلی از زمین لرزه هایی كه در مازندران به وقوع می پیوندند كم عمق و عموما تا ۳۰ كیلومتر هستند.
وی با اشاره به اینكه زلزله در گرگان، فیروزكوه، شیرگاه، بابل و آمل احساس شده است، اضافه كرد: مدت دوام امواج زلزله در مازندران به علت پدیده تشدید و زلزله های كم عمق بیشتر بود چون كه این استان در منطقه آبرفتی قرار گرفته و بنابراین حس این زلزله ها برای مردم ملموس تر است.
عزم مردم و مسئولان مازندران در مقابله با زمین لرزه ها
این در حالی است كه محمد اسلامی استاندار مازندران هم در مراسم روز آتش نشانی و ایمنی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری، به وقوع زمین لرزه در مازندران اشاره و اظهار نمود: دو زلزله 4.2 و 4.7 ریشتر در مازندران عزم همه را باید برای نظارت بیشتر، مقاوم سازی و ایمن سازی ساختمان و ابنیه استوار كند.
وی اضافه كرد: نظارت در این حوزه قابل مماشات و تخفیف نیست.
گزارش از: راضیه عنایتی خبرنگار ایسنا مازندران






1397/07/08
10:47:50
0.0 / 5
4473
تگهای خبر: خدمات , رشت , زمین , ساری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg