شمالبرگ ShomalBarg.ir
معاون بهداشتی علوم پزشكی گیلان:

گیلان شهرستان سفید ندارد

گیلان شهرستان سفید ندارد

به گزارش شمال برگ از گیلان معاون بهداشتی علوم پزشكی گیلان، شهرستان های رشت، آستارا، لنگرود و لاهیجان را قرمز دانست و اضافه كرد: سایر شهرستان های گیلان هم در وضعیت زرد هستند و عملا شهرستان سفید نداریم.


دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، از اصناف و بازاریان خواست نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند و اظهار نمود: شاهد ازدحام مردم در بعضی مغازه ها و فروشگاه های کوچک هستیم که عملا فاصله فیزیکی رعایت نمی شود.
وی با اشاره به اینکه صاحبان اصناف باید خودشان از مشتریان بخواهند ماسک بزنند، خاطرنشان کرد: مغازه داران تلاش کنند در فواصل زمانی درب واحد صنفی خویش را باز بگذارند تا با تجمع ویروس مواجه نشوند. در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب اصناف مبادرت به پلمب خواهیم کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهرستان های رشت، آستارا، لنگرود و لاهیجان را قرمز دانست و اضافه کرد: سایر شهرستان های گیلان هم در وضعیت زرد هستند و عملا شهرستان سفید نداریم.
حیدرزاده، با اشاره به اینکه هم اکنون بیشتر از ۳۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند، تصریح کرد: این میزان بیمار کار پرسنل بهداشت و درمان را سخت کرده است و باعث خستگی آنان در بلند مدت می شود.
وی با اشاره به احتمال افزایش تعداد بیماران در فصل پاییز، خاطرنشان کرد: اگر پزشکان و پرستاران ما خسته باشند، آمادگی مواجهه با تعداد زیاد بیماران در ماه های آینده را نخواهند داشت بنابراین مردم سه اصل شست وشوی دست ها با آب و صابون، فاصله فیزیکی و استفاده مداوم از ماسک را جدی بگیرند.




منبع:

1399/05/17
21:32:04
5.0 / 5
2205
تگهای خبر: آستارا , رشت , فروش , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg