شمالبرگ ShomalBarg.ir
مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان:

واقعه غدیر قرآن و ولایت را در كنار هم قرار داد

واقعه غدیر قرآن و ولایت را در كنار هم قرار داد

از گیلان مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان، یكی از زیباترین جلوه های واقعه غدیر را قرار گرفتن قرآن و ولایت در كنار هم دانست و اشاره كرد: آیات و روایات مربوط به واقعه غدیر بسیار زیاد است و بیش از ۱۲۰ هزار نفر كه در آن روز حضور داشتند این داستان را روایت كردند.


حجت الاسلام والمسلمین امیر چهری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در آخرین سال عمر مبارکش دستور داد همه مسلمانان از دور و نزدیک در مراسم حج شرکت نمایند، اظهار داشت: آثار درد و رنج در پیامبر(ص) مشخص بود و همگان دریافتند مقرر است اتفاق مهمی رخ دهد.
وی با اشاره به حضور ۱۳۰ هزار نفر در آخرین حج پیامبر(ص)، اضافه کرد: پس از اتمام مناسک حج و در راه برگشت، آیه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ...» در منطقه جحفه بر پیامبر نازل شد و ایشان دستور به توقف حجاج در کنار چاه های آب غدیر خم دادند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان، عید غدیر خم را نشان دهنده عظمت حج پایانی پیامبر(ص) دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) خطبه معروف غدیر را خواندند و اهمیت ولایت را بر همگان روشن ساختند بنابراین دهه امامت و ولایت فرصت خوبی است تا داستان غدیر خم را بسیار مرور نماییم و اهمیت ولایت پذیری را دریابیم.
حجت الاسلام چهری، با اشاره به اینکه همه مسلمانان در غدیر خم با علی بن ابی طالب بیعت کردند، متذکر شد: پس از واقعه غدیر و بیعت مسلمانان با ولایت آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا» نازل شد، یعنی دین با ولایت کامل می شود.
وی یکی از زیباترین جلوه های واقعه غدیر را قرار گرفتن قرآن و ولایت در کنار هم دانست و تصریح کرد: آیات و روایات مربوط به واقعه غدیر بسیار زیاد است و بیشتر از ۱۲۰ هزار نفر که در آن روز حضور داشتند این داستان را روایت کردند.
مسئول نماینده ولی فقیه در هلال احمر گیلان، با اشاره به اینکه غدیر داستان همراهی ولایت با قرآن و پیامبر(ص) است، اظهار داشت: امیرالمومنین علی(ع) در غدیر خم محور وحدت می شود و بنابراین غدیر محور وحدت مسلمانان است.
وی با اشاره به تقارن معرفی ولایت با موسم حج، افزود: مبحث ولایت آنقدر نزد پیامبر(ص) اهمیت داشت که در مهمترین اجتماع مسلمانان مطرح نمود، چونکه در حج همه مسلمانان شامل فرق و مذاهب مختلف حضور داشتند و پیام ولایت را دریافت نمودند. امروز هم واقعه غدیر بین اهل سنت هم پذیرفته است و خیلی از روایات اهل سنت به این مورد می پردازد و شاهد جلوه هایی از عید غدیر در میان برادران اهل سنت هستیم.
حجت الاسلام چهری، یکی از مهمترین فضیلت های عید غدیر را تغذیه فقرا دانست و خاطرنشان کرد: در روزهایی که با بیماری منحوس کرونا مواجه هستیم، زندگی اقتصادی خیلی از مردم سخت می گذرد و بنابراین بهترین فرصت است تا بزرگداشت عید ولایت را با تغذیه فقرا و کمک به نیازمندان همراه نماییم.



1399/05/14
22:57:58
5.0 / 5
2220
تگهای خبر: اقتصادی , دریا , شركت , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg