شمال برگ ShomalBarg.ir
رییس حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود مطرح كرد

جریمه در انتظار سوزانندگان كاه و كلش مزارع برنج

جریمه در انتظار سوزانندگان كاه و كلش مزارع برنج

به گزارش شمال برگ از گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود اظهار داشت: با سوزاندن پسماند كشاورزی برخورد قانونی صورت می گیرد.


امین نجات در گفت و گو با خبرنگاران از صدور دومین حکم محکومیت برای متخلفین سوزاندن کاه و کلش آگاهی داد و اضافه کرد: فردی که در فصل زراعی گذشته به جرم آتش زدن کاه و کلش تحت پیگرد قضایی گرفته بود، به جریمه پنجاه میلیون ریالی محکوم شد.
نجات با اشاره به اینکه در هفته جاری این دومین حکم صادر شده برای افرادی است که مبادرت به آتش زدن بقایای گیاهی ناشی از فعالیت کشاورزی می کنند اظهار داشت: یک کشاورز متخلف دیگر نیز به جریمه بیست میلیون ریالی محکوم شده است.
وی اشاره کرد: برمبنای یک باور غلط، برخی کشاورزان به سبب ناآگاهی هنوز اقدام به سوزندان ضایعات برنج یا همان کاه و کلش برای از بین بردن آفات می کنند، این در حالیست که نه فقط حاصلخیزی خاک شالیزار را کاهش می دهند، بلکه دود ناشی از سوزندان کاه و کلش سبب آلودگی محیط زیست، تشدید بیماری های قلبی، تنفسی و ریوی شهروندان و نارضایتی مسافران می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود از کشاورزان تقاضا کرد با نزدیک شدن به آغاز برداشت محصول برنج در شالیزارهای لنگرود از هر گونه سوزاندن بقایای کشاورزی به شدت اجتناب کنند.




منبع:

1399/04/03
16:14:32
5.0 / 5
3010
تگهای خبر: پسماند , حفاظ , ضایعات , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
شمال برگ shomalbarg