شمالبرگ ShomalBarg.ir
مدیركل حفظ آثار مازندران تاكید كرد

لزوم تدوین نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس

لزوم تدوین نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس

شمال برگ: مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران بر لزوم تدوین نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس تاكید نمود.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، سردار عبدالله ملكی امروز در همایش یاد یاران ویژه روحانیون و طلاب رزمنده دفاع مقدس كه در سالن الغدیر سپاه كربلای مازندران برگزار شد، با اشاره به اینكه همه داشته های مان از كلاس درس علما است، اظهار نمود: همه رزمندگان، جانبازان، ایثارگران، آزادگان هم از علما یاد گرفتند.
وی با اشاره به اینكه علما آموزه های دینی را خیلی خوب منتقل كردند و درس های عاشورایی را به خوبی روایت كردند، خاطرنشان كرد: علما برای تولید روحیه در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و در این میان خط شكن هم بوده اند.

ملكی با اشاره به اینكه مازندران 370 شهید روحانی تقدیم به انقلاب كرد، اظهار داشت: ثبت خاطرات روحانیون در دفاع مقدس، لزوم دارد و باید نسبت به آن اقدام نمود.

وی با اشاره به اینكه اداره كل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با ورود به این حوزه، نسبت به جمع آوری خاطرات آیات عظام طبرسی، معلمی، جعفری و جمشیدی اقدام نموده است، اضافه كرد: باید نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس تدوین و در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در ادامه خواهان همكاری همه طلاب و روحانیون رزمنده استان در این زمینه شد و اظهار داشت: هم اكنون تعداد كمی از اسناد و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.

وی نقش روحانیت در دوران هشت ساله دفاع مقدس را ارزشمند دانست و اظهار نمود: بدون روحانیت در ایمان و عقیده همانند ماهی بدون آب هستیم و نباید نهادهای مسئول و در رابطه با حوزه تدوین در این زمینه كوتاهی كنند.


1397/07/05
21:09:27
0.0 / 5
4599
تگهای خبر: زمین , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
شمال برگ shomalbarg