شمالبرگ ShomalBarg.ir

از كارخانجات التماس و از دامداران امتناع!

از كارخانجات التماس و از دامداران امتناع!

شمال برگ: رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری با ابراز تاسف از شایعات كاهش تولید شیر در داخل كشور اشاره كرد: كارخانجات، شیر تولید شده در دامداری ها را كمتر از قیمت مصوب خریداری می كنند كه باعث شده آنها از فروش محصولات لبنی خود امتناع كرده و آنرا به صورت مستقیم و با قیمت متعارف به خرده فروش ها بفروشند.


الله یار ولی زاده در گفت وگو با ایسنا با بیان این كه برخی به بهانه های واهی در حال واردكردن بی رویه شیر خشك به داخل كشور هستند، اظهار نمود: مدیریت نادرست دولت در پشتیبانی از بخش دامداری سبب وابستگی كشور در زمینه لبنیات و گوشت قرمز به كشورهای دیگر خواهد شد.
واردات شیر خشك با ارز دولتی به بهانه كمبود تولید شیر!
وی، واردات شیر خشك با ارز دولتی توسط كارخانجاتی كه به بهانه كمبود تولید شیر مبادرت به این كار می كنند را زنگ خطری برای تولیدات داخلی لبنیات دانست و اضافه كرد: به نظرمی رسد كه افرادی به صورت مغرضانه در حال سوء استفاده از مدیریت نادرست تعیین قیمت شیر هستند و با افزایش واردات شیرخشك علاوه بر تولیدكننده به مصرف كننده باز لطمه می زنند.
وی با ابراز نگرانی از فروش آزاد سبوس هایی كه از گندم های یارانه ای حاصل می شوند، اشاره كرد: صادرات این سبوس ها به خارج از كشور آن هم به صورت آزاد در شرایطی اتفاق می افتد كه سهم دامداران از سبوس های تولید داخل تنها محصولات نامرغوب و ناخالص است.
كیفیت كم سبوس های در اختیار دامداران
این مسئول با تاكید بر اینكه اگر به محصولی مانند گندم یارانه اختصاص داده شده است، باید محصولات جانبی آن باز مانند سبوس به صورت دولتی فروخته شوند، اظهار داشت: سبوس هایی كه در اختیار دامداران قرار می گیرد از كیفیت پایینی برخوردار می باشد و سپس وارد شدن به جیره غذایی دام ها در بلندمدت می تواند صدمات جبران ناپذیری به بخش دامداری بزند.
وی با اشاره به این كه دامپروری در روستاها در حال رونق یافتن است، اظهار داشت: از دولت انتظار می رود كه از قشر دامداران حمایت كامل صورت بگیرد تا در آینده در بخش لبنیات و گوشت قرمز ناچار به واردات از كشورهای دیگر نشویم.




1397/10/02
15:51:56
5.0 / 5
4287
تگهای خبر: زمین , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
شمال برگ shomalbarg