شمالبرگ ShomalBarg.ir

ریل ساحلی قطار شمال دوطبقه می شود؟

ریل ساحلی قطار شمال دوطبقه می شود؟

شمال برگ: مدیر كل راه آهن شمال درباره علت گسترش نیافتن شرق به غرب راه آهن در مازندران اشاره كرد: راه اندازی خطوط راه آهن در استان مازندران به واسطه تملك اراضی با مشكلات بسیاری مواجه بوده و نیازمند همكاری همه جانبه نهادهای ذیربط از شهرداری ها تا استانداری است.


یوسف گران پاشا در گفت وگو با ایسنا درباره توسعه شبكه ریلی به سمت غرب مازندران و استان گیلان اظهار نمود: جلسات متعددی در این زمینه با محور چگونگی گسترش خطوط ریلی و نحوه راه اندازی به دو طریق ریل ساحلی و هوایی یا طبقاتی مورد بررسی قرار گرفت كه این مساله مستلزم مطالعات بیشتر توسط معاونت ساخت وزارت راه است.
وی با اشاره به اینكه طرح مطالعاتی راه اندازی خطوط ریلی به شهرستان های بابل و آمل از ایستگاه قائمشهر شروع شده است، اظهار داشت: امكان سنجی های لازم در این خصوص انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیك شاهد گسترش شبكه ریلی باشیم.
وی از برقی كردن خطوط راه آهن شمال از گرمسار تا اینچه برون و گرگان توسط شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران آگاهی داد و آنرا تحولی بزرگ در خطوط ریلی كشور توصیف كرد و اضافه كرد: قرارداد این طرح به ارزش یك میلیارد و 180 میلیون یورو با كشور روسیه منعقد شد كه با به انتها رسیدن مطالعات طرح انتظار داریم از اوایل تابستان سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.
گران پاشا از وجود شبكه ریلی در بند امیرآباد مازندران بعنوان یك امتیاز برای حمل و نقل استان، یاد و اشاره كرد: امكان بارگیری مستقیم از كشتی به قطار در این بندر به واسطه امكانات و تجهیزات پیشرفته ممكن شده تا از این طریق ترانزیت كالا با سهولت صورت گیرد.
وی با اشاره به كاربردهای گوناگون شبكه ریلی شامل جابه ‏جایی مسافر، مواد غذایی، كالاهای صنعتی و دامی در نقاط گوناگون اظهار داشت: بازه خدمات دهی خطوط ریلی در نقاطی مانند نكا، پل سفید، شیرگاه و بنادر امیرآباد و اینچه برون سبب تنوع استفاده از شبكه راه آهن شمال شده است.
گران پاشا از مزایای خطوط ریلی سخن گفت و اشاره كرد: سهولت جابه جایی و حمل و نقل، قیمت مناسب، ایمنی و آسایش بیشتر نسبت به سایر خطوط ارتباطی، كاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت، كاهش آمار تصادفات نسبت به جاده و آلایندگی به مراتب كمتر از مزایای استفاده از شبكه ریلی است.
وی با اشاره به مقوله فرهنگ سازی با تاكید بر اینكه رانندگان و عابران از محل های مطمئن و ایمن در تقاطع با راه آهن عبور و مرور كنند، اظهار نمود: راه اندازی گذرگاه هم‏سطح و زیرگذرهای گوناگون برای تردد خودروها و عابرین پیاده پیش بینی شده تا با رعایت مقررات شاهد اتفاقات ناگوار در تصادفات واگن ها نباشیم.
مدیر كل راه آهن شمال، راه اندازی و گسترش شبكه ریلی را منوط به بودجه دولتی دانست و اظهار داشت: شركت راه آهن بعنوان بهره بردار خطوط ریلی است اما راه اندازی شبكه ریلی برعهده وزارت راه بوده كه سپس واگذاری به معاونت ساخت و راه اندازی آن در اختیار شركت راه آهن قرار می گیرد.



1397/10/01
15:46:23
5.0 / 5
4571
تگهای خبر: تجهیزات , حمل و نقل , خدمات , زمین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg